tommib
Det är hål för ledargenomföring, på samma sätt som finns på en mätartavla. Jag undrar om det faktiskt är en nedkapad mätartavla där till höger, eller en annan tavla av samma typ för montering av en apparat. Oavsett vad så kan man ta bort brytaren.

Jag hade inte krånglat med det om det inte är väldigt mycket i vägen för något eller om det är en renovering av rummet förestående ändå.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det är hål för ledargenomföring, på samma sätt som finns på en mätartavla. Jag undrar om det faktiskt är en nedkapad mätartavla där till höger, eller en annan tavla av samma typ för montering av en apparat. Oavsett vad så kan man ta bort brytaren.
Ja, jag gissar att det har varit en egen lägenhet på övervåningen och två mätare där nere. När man gjorde en lägenhet av huset tog man bort mätaren och säkringarna nere och satte dit brytaren.
 
P ptlf skrev:
om brytaren tas bort syns inget utanför den här diazedcentralen då?
Det beror på. Den kan matas via en kabel genom väggen bakom. Då får helt enkelt lyfta på locket och se hur det är draget. Kika in mellan säkringscentralen och brytaren låda så ser du kanske om det går några kablar där.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.