Ja den har en bygel, har inte tänkt på det, eller läst nån manual :D
 
LHelge skrev:
[bild]
På bilden ovan syns bygeln, jag är nästan 100% säker på att den är utdragbar ett par cm. Kan dubbelkolla ikväll när jag kommer hem om ingen annan hinner före.
Tack det vore jättesnällt! Vill veta om den går att dra ut för att skydda tråden.
 
LHelge skrev:
[bild]
På bilden ovan syns bygeln, jag är nästan 100% säker på att den är utdragbar ett par cm. Kan dubbelkolla ikväll när jag kommer hem om ingen annan hinner före.
Hade du tid att kolla det tror du? 😀
 
Jag hade fel, antingen så sitter den fast eller också är det så mycket skräp i min att den fastnat. Avståndet från trådhållaren till ytterkant på bygeln är ca 5 cm.
 
LHelge skrev:
Jag hade fel, antingen så sitter den fast eller också är det så mycket skräp i min att den fastnat. Avståndet från trådhållaren till ytterkant på bygeln är ca 5 cm.
Fasen vad synd. Det är en viktig funktion för mig då jag till 90% kommer använda den till att trimma kanter. Såg den här bilden på Dur182:



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den verkar ha den funktionen, men den är dubbelt så dyr också.
 
Ja, jag är sugen på att byta upp mig till en sådan. Kände på den på Bauhaus för ett tag sedan, mycket bättre balanserad och dessutom borstlös. Får hoppas min DUR181 går sönder snart så jag får anledning att uppgradera.
 
Vad innebär det att den är borstlös?
 
Borstlös motor, brukar vara lite tystare men framförallt längre livslängd på motorn
 
Anna1984 skrev:
Vad innebär det att den är borstlös?
Det är en annan konstruktion av motorn. Den har inga kolborst som överför elektricitet till rotorn. Ger bättre verkningsgrad, längre driftstid och oftast längre livslängd då det är mindre delar som slits. Det är lite mer elektronik i en med borstlösa motorer iom drivsteget, men de brukar inte vara något problem.

För en hempulare är det dock mycket enklare att underhålla och laga en borstad motor då den är lika enkel som en Volvo B18.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.