Tomture61
H Hasse__89 skrev:
Nää precis ... jag har lagt en fog på kanten mellan bleck och fönsterkarmen som en tillfällig lösning tills våren då tänker jag ta loss alla bleck å sätta dom i underkant ... det enda som blir lite fult är popnitarna som satt i fönsterkarmarna dom får man lägga tillbaka i hålen.
Blecken behöver vara bredare också , regnvatten kan smita in på sidorna i nuläget .
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Blecken behöver vara bredare också , regnvatten kan smita in på sidorna i nuläget .
Jag har fogat hela vägen från kant till kant på alla samtliga.. men tack för tipset ska skaffa bredare bleck när jag gör om det.. men det roliga är att detta har inte anmärkts av besiktningsmannen när vi köpte huset ‍♂️
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Man kan fundera över vem som monterat dessa fönsterbleck :thinking:
På höger / vänster sida ska plåten gå under fönstersmygen + som redan påtalats, plåten ska sitta infälld i underkant .
.[bild]
På sidorna är det ok att bocka blecken så att sidorna fjädrar mot fönstersmyg och fönterfoder och sedan måla in de.
Så gjorde man alltid förr.

Men hur man ska göra när skåran saknas vet jag ej.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Tomture61
Huddingebo Huddingebo skrev:
På sidorna är det ok att bocka blecken så att sidorna fjädrar mot fönstersmyg och fönterfoder och sedan måla in de.
Så gjorde man alltid förr.

Men hur man ska göra när skåran saknas vet jag ej.
Man tar fram sågen och stämjärnet (y)
 
Så här ska fönsterbleck monteras på pvc fönster om det inte finns något sågat fönsterblcksspår i karmen Diagram som visar montering av fönsterbleck på ett PVC-fönster utan sågat spår, markerad med skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.