Renoveringen går framåt, har nu börjat förstärka golvet och idag även byggt "lådan" till golvbrunnen. Valet av golvbrunn föll på Purus mest för att jag sett att andra här har rekommenderat den och för att deras kniv för håltagning verkar smidig när man ser den på bild.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya avloppsrören skarvade jag på de gamla så nära hörnet jag kunde komma åt utan att få för liten yta att fästa på
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon blir det förhoppningsvis montering av sista avloppsrören och kortlingarna, med lite mod kanske jag vågar skruva fast golvbrunnen också :x och under resten av veckan bygga upp väggen som saknas och förstärka de övriga väggarna.
 
P
Ohh fernco på vita avloppsrör är inte att rekommendera, dim på vita röret? Borde ju gått att kapa på en slät del och skarva med en muff!?
 
Det "vita" (ljusgrå) röret är ett 110 rör, där jag har kapat var vid en T-koppling. Att jag inte kapade längre in var för att jag rådfrågade på byggvaruhuset om bästa sätt, jag hade annars kunnat kapa ca 6cm från det lodräta röret men killen jag pratade med tyckte att det verkade riskabelt om det skulle vara så att röret sprack.

Jag hade helst velat kapa det lodräta röret men jag kunde inte komma åt att kapa under T-kopplingen (och inte heller få dit en ny T-koppling) utan att göra större åverkan på väggen i badrummet under. Det kan eventuellt bli möjligt att ändra på det här när jag renoverar badrummet under och då har större möjlighet att kapa rören på rätt ställe.
IMG_0054.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0055.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har däremot förstärkt både det gamla och nya röret med instickshylsor innan jag satte dit övergången. Tror du att det håller?

IMG_0064.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag blev det inköp av lite golvspån och isolering. Har fått ner isoleringen i nästan hela golvet innan orken tog slut för dagen ;)

Imorgon kommer en röris och kikar på vad man skulle kunna göra med rören i hörnet för att få det bra.
 
Nu har det hänt lite mer sen sist, väggarna börjar ta form och elen har börjat förberedas.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Härnäst blir det att se till att alla VP-rör kommer på plats så att väggarna kan stängas igen och sen ta tag i golvflytning och taket.

Mer bilder lär komma så småningom ;)
 
  • Gilla
lazy rick
  • Laddar…
Går ju som en dans det där! :)
 
Bytte du golvbrunnen?
 
Ska du va klinker så använd 12mm klackarna under brunnen så slipper du förhöjningsring
 
Andy78 skrev:
Bytte du golvbrunnen?
Japp, ny golvbrunn (Purus) och nya rör fram till de lodräta rören.

nino skrev:
Ska du va klinker så använd 12mm klackarna under brunnen så slipper du förhöjningsring
De sitter på plats under plattan, ska ha elgolvvärme och klinkers.

Hann inte med att göra klart elrören idag men förhoppningsvis blir det klart imorgon och sen ska de sista väggskivorna inhandlas. Hade även hantverkare här idag från försäkringsbolaget som rev upp hela taket i badrummet under och öppnade delar av väggen mellan badrum och trapp för att säkerställa att det inte fanns någon fukt kvar, som tur var hittade de inget :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.