Att PCM skulle vara mycket bättre än KGSen kommer nog inte från detta forum.

Eventuellt har du läst något sådant i tidningen GDS.

Som budgetmaskin tror jag nog KGSen är framlyft som ett bra o prisvärt alternativ.

Köp du KGSen och lägg på ett riktigt sågbord o ev sågklinga.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Att PCM skulle vara mycket bättre än KGSen kommer nog inte från detta forum.
QUOTE]

Kanske inte direkt, men den framhålls ofta som ett billigare alternativ för de som inte vill ha en GCM.
 
Metabo KGS216 måste ju anses vara otroligt prisvärd när man kan köpa en ensam för 1.795:- eller i paket med tillhörande stativ för 3.999:-. Man får en proffsmaskin till kina/hobbypris.
 
Jag har stått och spikat horisontell panel några meter upp på en byggnadsställning.

Som kap/ger hade vi då en B&D, som var mycket stabil och inte gick att ens vinkla i sidled, dvs enklare än KS216.

Den sågen var perfekt för det arbetet, den tog liten plats och var lätt att lyfta. Precisionen blev tillräckligt bra.
 
Hej,

Jag var hos en återförsäljare för metabo och han sa att han sålde KGS216 till företagare och inte haft några reklammationer.

Så för min del lutar det åt en sådan.

Ola
 
Har nu införskaffat en KGS216 på Bauhaus för 1870 kr med hjälp av deras prisgaranti (HornBach säljer sågen för 2125kr). Förhopppningsvis blir det golvläggning i helgen och kan återkomma med ett litet testutlåtande...

Fördelen med att köpa i butik framför att beställa den på nätet är ju att det är enklare/smidigare att åka förbi en fysisk butik än att behöva trassla med Posten eller DHL om det blir fel på maskinen... För de hundralapparna KGS kostar mer än KS216 skulle inte jag köpa den enklare. Ska man bara använda den till 45-reglar eller panel och vill hålla nere budgeten kan man köpa KS utan att göra bort sig.
 
Redigerat:
Har ni någon erfarenhet av den? 900kr tror jag den kostar nu på rea. Vill ha en smidig lätt såg för att gera lister osv. Har redan ett åbäke till AL-KO för att kapa 90x90 reglar osv.
 
Provat att söka på ks216 här i forumet? Finns flera som ställt samma fråga och fått svar. ;)
 
Ämnen sammanfogade /mod
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.