Vår dammsugare stänger av sig själv för att sedan strax gå igång igen. Som om det var något överhettningsskydd som slår av fast det inte behövs. Någon som har erfarenheter av dammsugarreparationer och har något tips om vad det kan vara för fel och hur man ska gå till väga?
 
  • Gilla
Deltoide
  • Laddar…
På  vår Electrolux var det partikelfiltret för utblåsluften som var igengrott och det hjälpte inte med vanlig spolning, bort med filtret så fungerade det. Så det blev byte av filter. Det orsakade att tempskyddet löste ut, det blinkade en "felkod" också.
Har även haft en maskin med glapp längst in i sladdvindan som gjorde att den fungerade till och från.
 
AndersS skrev:
På  vår Electrolux var det partikelfiltret för utblåsluften som var igengrott och det hjälpte inte med vanlig spolning, bort med filtret så fungerade det. Så det blev byte av filter. Det orsakade att tempskyddet löste ut, det blinkade en "felkod" också.
Har även haft en maskin med glapp längst in i sladdvindan som gjorde att den fungerade till och från.
Ah, det ska provas! tack!
 
Hur gick det här? Min beter sig exakt lika och det hjälper inte att ta bort filter. Går ett par sekunder, dör, och hoppar igång igen efter ett par sekunder.
 
Lånar tråden då det ju handlar om dammsugare.
Någon som vet var man kan få tag på sprängskisser på dammsugare?
Intresserad av demonteringsanvisning framför allt på Volta.
 
@davveno1, vad är det för tillverkare och modell?
 
jag har och problemt med min... den funkar hur bra som helst OM man får igång den, knappen man trycker på för att att starta den, verkar inte reagera så mkt:( har haft isär å kikat, men det sitter bara en lite liten brytare. så jag vet inte vad felet kan ligga
 
@berne88, vad är det för tillverkare och modell?

Till alla som ställer frågor utan att skriva någon fakta om utrustningen.
Ingen kan ge något vettigt svar till era problem. Vi skulle kunna svara "har ni laddat in senaste mjukvaran".
 
Demmpa skrev:
@berne88, vad är det för tillverkare och modell?

Till alla som ställer frågor utan att skriva någon fakta om utrustningen.
Ingen kan ge något vettigt svar till era problem. Vi skulle kunna svara "har ni laddat in senaste mjukvaran".
Electrolux Z8820B
910286962 är produkt id
 
Demmpa skrev:
@berne88, vad är det för tillverkare och modell?

Till alla som ställer frågor utan att skriva någon fakta om utrustningen.
Ingen kan ge något vettigt svar till era problem. Vi skulle kunna svara "har ni laddat in senaste mjukvaran".
Ska?rmavbild 2016-02-29 kl. 13.29.37.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


är syns knappen, en liten liten knapp
 
Gissningsvis är väl brytaren defekt eller möjligen den mekaniska överföringen till den. Startar den om du trycker direkt på knappen på kretskortet? Isåfall är det något mekaniskt problem. Annars hade jag försökt hitta en liknande kretskortsbrytare hos. t.ex. ELFA och bytt ut den.
 
berne88 skrev:
Electrolux Z8820B
910286962 är produkt id
Här finns reservdelar http://shop.electrolux.se/category/Modellnummer/Z8820B
Det kan vara mekaniska överföringen ner till den lilla knappen, det kan vara den lilla knappen, det kan vara spänningsmatningen, eller något annat kort tex http://shop.electrolux.se/product/1181334077/Kretskort+till+dammsugare.
Den där lilla on/off-knappen ger bara spänning så länge knappen hållsintryckt (likt on/off-knappen på en dator).

För att felsöka så måste man mäta spänningen lite här och där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.