harry73 harry73 skrev:
Om du lovar att inte kommentera andras språkbruk, lovar jag att inte kommentera dit
Harry, du får gärna kommentera mitt språkbruk så jag kan lära mig mer. Även om detta är ett byggforum ska vi väl försöka att skriva begripligt och icke-irriterande.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Om någon skulle komma på tanken att använda min brygga hemma hos mig skulle jag nog hitta välvalda ord för att återställa ordningen. Bara att hota med anmälan för olaga intrång skulle avskräcka de flesta.
Kanske de flesta men en del skulle nog ta av sig skorna, lägga sig lite bekvämare och med ett stort leende sprätta upp ytterligare en öl.
 
harry73
T Thomas_Blekinge skrev:
du får gärna kommentera mitt språkbruk så jag kan lära mig mer.
OK, om du vill :)
Då kan jag lära dig att 'hen' inte längre är ett icke-ord och att det kan uppfattas som störande att varje gång någon skriver 'hen' kommentera att det inte är ett ord.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Då kan jag lära dig att 'hen' inte längre är ett icke-ord och att det kan uppfattas som störande att varje gång någon skriver 'hen' kommentera att det inte är ett ord.
Självklart finns ordet och har funnits jättelänge. Jag gissar att Thomas stör sig över svengelskan. Sen fattar i varje fall inte jag hur vi kan veta att det är en höna som äger bryggan. :oops:
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Räcker det inte med dom andra två trådarna?
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.