A Auusi skrev:
Ja exakt, det är svart insektsnät som vi har häftat fast på insidan. Samt att vi har fäst locken med rostfria gångjärn så det lätt går att öppna på båda sidorna. Alla lock sitter även löst på så att man lätt kan ta av när man behöver komma åt bättre/längre ned i pallkragen.
SUPERFINT!
Använder dina bilder som inspo-bilder att visa min vision till min sambo Kan du visa närbilder och beskriva lite mer ingående hur du gjorde taken och hur du tänkte kring design/utformning/funktion och användning m.m? Vill bygga främst för kökskryddor, tomat & jordgubbar. Tomaterna verkar ju vara mest kräsna/krävande och jag är trött på ha dem inne på matbordet/framför glasdörren mot trädgården

Bilderna visar hur det ser ut nu. Området med pallkragar får bara en snabbfix iform av målning. Det ska sen bli likt du har med grus/avstånd mellan pallkragarna och tak till
Bakom kan man skymta ”bär-odlingen”. Byggde upp en mur med all sten vi grävt upp förra året när vi dränerade källaren. Planterat hallon, björnbär, krusbär, rabarber samt röda och svarta vinbär. Lite fix kvar men tanken är att den hörnan av tomten är för odling/bär osv!
 
  • Odlinglådor i trädgård, grönska, enfamiljshus, soligt, bil i bakgrunden, sommardag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med äppelträd, stenläggning, växtspaljéer, gräsmatta, träd och himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En solig trädgård med odlingslådor, nätöverdrag, gräsmatta och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Auusi
  • Laddar…
A Auusi skrev:
Ja exakt, det är svart insektsnät som vi har häftat fast på insidan. Samt att vi har fäst locken med rostfria gångjärn så det lätt går att öppna på båda sidorna. Alla lock sitter även löst på så att man lätt kan ta av när man behöver komma åt bättre/längre ned i pallkragen.
Har ni möjligen en ritning till ”taket” som man kan få ta del av? Vill bygga en liknande som man kan ta av och öppna från båda sidorna och eran såg smart och smidig ut!
 
  • Gilla
Auusi
  • Laddar…
R rosenlof91 skrev:
Har ni möjligen en ritning till ”taket” som man kan få ta del av? Vill bygga en liknande som man kan ta av och öppna från båda sidorna och eran såg smart och smidig ut!
Hejsan,

Jag följde en ritning som en vänlig person i facebookgruppen ”odla i växthus och trädgård” delade med sig av. Det är alltså inte jag som gjort dessa beräkningar men delar såklart med mig av mått mm som vi använde oss av. Vi har större pallkragar men har för mig att vi i övrigt följde måtten i bilderna nedan.
 
  • Handritad skiss med mått och material för konstruktion, troligen en byggritning av ett hus eller skjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritade ritningar och mått för byggprojekt, anteckningar på rutigt papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tryckeri
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.