Tolkar beskrivning att de har någon extern IP-box, där de då har många kanaler som förening etc erbjuder.
Detta blir då struligt att hantera.

Med en antenn så fungerar TV "som vanligt", dock med begränsat kanalutbud, såvida inte ett boxer-abonnemang används.
 
"Tolkar beskrivning att de har någon extern IP-box, där de då har många kanaler som förening etc erbjuder."
Ja! Dom har en variant med TCP/IP och med en CAT-5 kabel in i baksidan av TV:n...

Jag hade ingen aning om att mina föräldrar hade så avancerade saker!
Dom bor i Eksjö och jag har ställt antennen på golvet, i ett fönster i (vad jag tror är i) riktning mot Nässjö.
Jag bor själv 1 timme 15 minuter därifrån...

Jag tror inte det går att köra allt från dosan till boxen, för när man stänger av TV:n nollställs ingående signal så man måste välja om HDMI igen... men det kanske går att ändra i TV:n? Det är en Grundig.
 
C Civilpolisen skrev:
Jag tror inte det går att köra allt från dosan till boxen, för när man stänger av TV:n nollställs ingående signal så man måste välja om HDMI igen... men det kanske går att ändra i TV:n? Det är en Grundig.
Värt ett försök, men min erfarenhet av Grundig är att det är kört, de nutida Grundig jag testat är aviga "by design".
Tänkte att en universalfjärr skulle underlätta för mina föräldrar som också köpt en Grundig, men det var omöjligt. Går inte att på något sätt välja ingång utan att klicka runt i menyer och menyvalen ligger inte i samma ordning varje gång så det projektet var dödsdömt.
 
C Civilpolisen skrev:
Dom bor i Eksjö och jag har ställt antennen på golvet, i ett fönster i (vad jag tror är i) riktning mot Nässjö.
OK, då är det ca. 2 mil till masten. Tycker det borde gå att få in med nästan vilken antenn som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.