Rickard. Rickard.ag skrev:
Svårt att tända då det ville smälta men när det väl tog sig så brann det bra. Skulle lätt klassa det som brandfarlig i alla fall även om jag har svårt att tro att det är tillräckligt med energi för att det ska sprida sig vidare.
Intressant, ska göra samma test här hemma om det slutar regna(snöa) nångång. Låter inte optimalt att ha det under grillen åtminstone, där får det vara enbart grus.
 
D Bubblebubb skrev:
Jag ska bygga ut altanen...

Har sand under med ett lager av grus högst upp. Växer dock endel ogräs där just nu eftersom det stått så en tid.

Om jag lägger markduk, kan jag lägga den fritt uppe på gruset med bara några stenar som håller den kvar? Tål markduk UV-ljus?

Vill inte gräva då marken är väldränerande och har satt sig färdigt. Vill heller inte fylla med mer massor.
Markduk tål inte UV-ljus.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Rickard. Rickard.ag skrev:
Återkommer senare ikväll, har markväv/ogräsduk utlagt på gården till ett altanbygge så jag kan provelda lite och se vad som händer.
Varning om det är sån där grovt vävd plastduk i svart. Testade sån när trädgården var ung. Den värst produkt som har uppfunnits, ogräset växte igenom och in från sidan. Efter några år var en en helt genomrotad duk av kvickrot och revsmörblomma som dessutom smält ihop med underliggande lerjord. Inte kul att avlägsna, plastfragment över hela området.
 
  • Gilla
Mamsenbamsen och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag testat elda markduk och det brinner inte alls, bara smälter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.