arunnhagen skrev:
Kollar man på [länk] så liknar de lådor jag fick offert på ifrån Ballingslöv TANDEMBOX intivo medan de som fanns hos Marbodal och HTH var TANDEMBOX plus. Det är väl inte hela värden men jag tyckte TANDEMBOX intivo var lite trevligare.
Ok, då förstår jag vad du menar med kvalitet och jag kan bara hålla med. Intivo är en finare låda och säkert 10 år yngre i sin design. Stomskenan är dock densamma. Ser att de nu också har en tredje variant av lådsida.
Hör med HTH om de kan erbjuda intivolådor.
 
En liten uppdatering:

I dagsläget är det enbart Marbodal som ligger inom vår budget. HTH envisas med att de har 20% på siemes vitvaror som de bakar in i offerten. Detta resulterar egentligen inte i någon rabatt alls då deras vitvarupriser är extremt höga. en förfrågan gällande bättre pris på köket i sig istället verkar inte gå för sig. HTH måste vara den enda köksleverantören som säljer till listpriser... ?

Vi har även varit på Ballingslöv då de har sitt mumsavdrag (25%) rabatt. Dock möttes vi av en besviken när vi delade med oss av vår budget. Återstå att se ifall de kvalar in. Dock känns det inte troligt. Bör få besked senast Torsdag.

I dagsläget lutar det starkt åt Marbodal kök, med bosch ugn/micro i svart, bosch diskmaskin, wihrlpool häll, samt en Tovenco fläkt
 
Uppdagering 2:

Vi har nu fått in offerter från Marbodal, HTH och Ballingslöv (med deras mums avdrag).

HTH bjöd på laminatskivan, dock blev det för dyrt ändå. Ballingslöv vart dyrast, de har absolut finast lådor men luckorna kändes inte bra.
Vi har nu bokat in mätning och avtalsskrivning med marbodal, detta då offerten vart bäst samt gott intryck av deras luckor och lådor.

Vitvaror kommer troligtvis inhandlas på Gränsbygden - blir bosch ugn, micro samt diskmaskin. Whirlpool häll och en Tovenco fläkt. Hade helst handlat det lokalt men tyvärr skilde det 4-5 tusen i offferten vilket är för mycket för att motivera lokalt inköp.
 
Felde skrev:
Uppdagering 2:

Vi har nu fått in offerter från Marbodal, HTH och Ballingslöv (med deras mums avdrag).

HTH bjöd på laminatskivan, dock blev det för dyrt ändå. Ballingslöv vart dyrast, de har absolut finast lådor men luckorna kändes inte bra.
Vi har nu bokat in mätning och avtalsskrivning med marbodal, detta då offerten vart bäst samt gott intryck av deras luckor och lådor.

Vitvaror kommer troligtvis inhandlas på Gränsbygden - blir bosch ugn, micro samt diskmaskin. Whirlpool häll och en Tovenco fläkt. Hade helst handlat det lokalt men tyvärr skilde det 4-5 tusen i offferten vilket är för mycket för att motivera lokalt inköp.
Har du visat gränsbygdens offert för din lokala leverantör? Det är inte ovanligt att lokala leverantörer matchar priserna från svenska nätbutiker. Otroligt mycket lättare med eventuella returer om man handlar lokalt.
 
Jag försökte få bra pris från HTH/Elon på vitvaror men de priset jag fått ftån gränsbygden var under deras inköpspriser påstods det.
 
Tack för tipset!

skall testa även om jag inte tror att de har möjlighet att matcha. Men de bör få chansen :)
 
Tänk på att garantin kan vara olika när man köper på t.ex. tretti.se (vet ej hur det är med gränsbyggden) och "lokal" handlare. Vi har köpt Siemens vitvaror och jag gjorde också så att att jag tog priserna från internet och lät några olika handlare runt om lämna offert. På vissa varor kunde de match och vissa skilde det en tusen lapp. Efter lite diskussion visade det sig att tretti parallell importerar Siemensvaror från Danmark och då får man bara ett års garanti medan köper man av en handlare som köper av Siemens Sverige fick man 5 års garanti.

Det blev tillslut så att jag köpte genom en lokalhandlar, totalt blev det ca 1500kr dyrare (56 tusen istället för 54,5 tusen) men då fick jag 5 års garanti på många varor istället för ett.
 
Garanti är en ytterst viktig del i det hela. Dock så lämnar både Siemens och Bosch (som vi kommer köpa) enbart ett års garanti enl den lokala försäljaren. Man kan dock via GE money bank fixa 5 års försäkring med låg självrisk istället.

Den lokala butiken verkar hamna ca 750 kr över Gränsbyggden, vilket innebär att vi nog går med dem. Fick en extra liten rabatt vi inte räknade med på köket så vi spräcker bara budgeten med ca 1500 kr, vilket ändå får ses som impnerande, särskillt med tanke på att den första offerten gick på drygt 30 tusen till. Vi har inte gjort avkall på något egentligen utan bara valt vitvaror från annat håll och tweekat layouten på köket lite :)
 
  • Gilla
anthill
  • Laddar…
Uppdatering:

Har idag kaklat i köket. Det blev ju tillslut ett Marbodal kök. Vi är mycket nöjda med alla delar. Leverans på prick på dagen. En lucka var skavd och den reklamerades utan någon som helst diskussion. Fått bra stöd under processen.

Har inte byggt något kök tidigare så är väldigt svårt för mig att jämföra med andra leverantörer, både kvalitet och hur svårt/lätt monteringen är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.