Nej ingen inställning vad jag kommer ihåg. Kanske någon inställning på deras hemsida eller typ av abonnemang, kolla me Telldus, deras support är ganska bra

Ps

min kamera kosta 260 kr
 
  • Gilla
Ohlson_
  • Laddar…
O Ohlson_ skrev:
Har försökt söka här på forumet och internet men vet inte vad jag ska söka på och har inte haft lycka så jag vänder mig till alla kunniga här.
Jag skulle vilja ha en anordning där man kan se att en pump slår till. Optimalt skulle vara om man dessutom kunde logga det med ex. Telldus..
Har dränerat om och har en pumpbrunn med pump o skulle vilja se hur ofta den slår till. Den behöver inte mäta strömmen eller så eller skicka signal till telefonen utan kan lika gärna vara en stickproppsmanick med en grön och en röd lampa som skiftar om pumpen slår till t.ex..
anledningen är att jag vill ha koll på hur ofta den behöver pumpa. Grannen har problem med en åder som letat sig in under dennes hus (hade inta haft problem tidigare men efter de borrat bergvärme på tomten bredvid hade vattnet letat sig in till deras kåk och de har fått stora problem o håller på att åtgärda det nu o när jag hörde det så vart jag lite skitnödig och känner att jag vill ha koll att och hur mycket pumpen måste pumpa..
finns det någon sån enkel manick eller? Vill helst inte behöva blanda in elektriker utan något jag kan göra själv, inte för att jag inte gillar dem, tvärtom, men det är ju gött att fixa det på en helg..
Förslag? Behöver jag förtydliga något så hojta till!
Med ett master/slave grenuttag
https://www.kjell.com/se/produkter/...-grenuttag-med-permanenta-uttag-8-vags-p67704
finns det säkert nån mojäng du kan stoppa i ett styrt uttag för att logga användningen.

/Höghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.