Mikael_L
gadeberg skrev:
Hm,. måste ta mig en närme titt på RS och Plus då. Huset det skall sitta i är ju av lite äldre typ. Vill nog hålla mig runt 50tal kanske i strömställare
50-tal. Då är du ute efter nåt som ser ut så här, ungefär?
vippbrytare_29.jpg
vippbrytare_25.jpg
vippbrytare_04.jpg
vippbrytare_31.jpg
vippbrytare_44.jpg

De första 40-50-tal, de sista närmare 60-70-tal...
 
Redigerat:
Mikael_L
Eljo renova kommer väl rätt nära, ifall du vill vara tidstypisk..?
27055-2.jpg
 
Menar just den serien jag har bild på, finns det tex, antennuttag i den serien? Lite olika dimmrar, taklampsuttag
 
personligen tycker jag att de med självlysande vippa är riktigt häftiga, har såna hemma på en del ställen, och jäklar vad vippan kan lysa om man "laddar upp" den med en UV-led ficklampa från biltema..
 
Tycker att renovas känns sådär, och där drar väl priset iväg.. De sista på bilderna gillar jag ju.
 
gadeberg skrev:
Menar just den serien jag har bild på, finns det tex, antennuttag i den serien? Lite olika dimmrar, taklampsuttag
Japp, Renova är en hel serie.
 
Jag hittar åtminstone dimmer och antennuttag i katalogen,
Och jag vidhåller att enda sättet att avgöra kvalite på en okänd produkt, är att prova och klämma,
Vad elsäljaren och reklamen säger och vad katten sket...

( I katalogen är det snabbanslutning, jag tyckte jag läste något om skruvanslutning tidigare )
 
Fotografen skrev:
Japp, Renova är en hel serie.
Menar Malmbergs serien
 
Mikael_L
Jämfört med Malmbergs så drar ju renova iväg lite i pris.
Men jämfört med vilka andra design-serier som helst med lite högre kvalitet så är dom nästan billiga.

Men jag håller med mäster, prova och känn lite på malmbergarn.
Och är du efter ett tag inte nöjd så har du iaf inte kastat nämvärt med pengar i sjön, det är ju lätt att byta när man vill.

Jag tror det är sådan där Malmbergs jag själv satt i hallen, som dubbeltrapp, och än så länge har jag inte reagerat på någon sorts kvalitetsbotten.
Ärligt talat verkar de som satt i lägenheten från den var ny, vara av mycket sämre sort. Jag har ingen aning om vad för serie det är. Och förvisso kanske malmbergarn känns ännu värre än dom, om drygt 20 år. :surprised:
 
Mikael_L skrev:
50-tal. Då är du ute efter nåt som ser ut så här, ungefär?
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

De första 40-50-tal, de sista närmare 60-70-tal...
Finns det nåt likande nytt förutom renova?
 
Malmbergs grejer är väl inte SÅ illa förutsatt att man får dem på plats utan att först he sönder dom..
Har monterat några malmbergs grejer hemma men skulle nog inte gärna göra det hos någon annan då risken är påfallande stor att jag drar sönder någon skruv eller spräcker någon plastdetalj under arbetet med dem!
Detta plus att strömbrytarna förmodligen saknar överkopplingsklämma också!
 
A
Vid montering, visst är det enklare med snabbkoppling.
Efter montering, vem bryr sig??
 
gadeberg skrev:
Menar Malmbergs serien
Aj då, ingen aning tyvärr... !!
 
Malmbergs har nyligen kommit med snabkopplingar på sina brytare.
Då jag jobbar på skola och vi har n begränsad budget använder vi mycker malbergsprylar.
De är betydligt sämre i kvalitet än eljo och elko.
Elko verkar hålla bäst men ute är det nog mest eljo som gäller och då trend serien.
Malmbersprylarna gulnar med tiden och skruvanslutningarna brukar kännas ganska osäkra när man skruvat fast dem.

Men man får det man betalar för de kostar ju i princip inget alls.
Köpte utv v-uttag jordade för 10 kr styck (kan varit infällda med) kommer inte ihåg.
Det kan man kalla prisvärt.
 
Ja billiga är de, och så sparar man ju ström med dem också. För det är näst intill omöjligt att få in ngn kontakt i deras uttag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.