Hemmakatten
Vi har också en bit längst ner på våra stuprör som är orange markör, stuprören är mörkgrå. Har irriterat mig i flera år på den orangea färgen. Men nu ska jag köpa en burk färg i samma kulör (har specialkulör på stuprören) och måla. Vad jag förstår så ska det vara färg för metall för att det ska fästa, eller har jag fel?
 
Vad tror ni om just den färgen som jag länkade till, på Biltema.
Kör på den?
 
Upprepar vad som är tidigare skrivet.
Åk till en skyltfirma och köp dekalfolie/vinyl!
Håller i "evighet"

Protte
 
Dekalfolie/vinyl låter överarbetat.

Bestämt mig för att spraymåla. Undrar bara exakt vilken färg jag ska köpa.

Helst ska den ju finnas lätttillgänglig på typ Biltema, jula, byggmax eller liknande.
 
Du får väl prova en färg avsedd för plast, t ex den du länkade till, och se om det funkar eller inte. Markrör kan vara gjorda av PVC, som går att måla, och polypropen, som egentligen inte går att måla. Men färgen kanske ändå bildar ett lager utanpå plasten och håller ihop.
 
När markrören är fixade får du göra iordning gruset mot sockeln, ser inte heller "klockrent" ut.
 
S
Men vad är det för svar ni ger TS? Ska det vara så svårt att ge ett enkelt tips. Måla med en svart utomhusakrylat. Finns i 1 liters burkar och du kommer långt med 1 liter. Jag målade alla stuprör plus sådana här orange anslutningsrör nyligen utan problem. Det ser ut som nytt 2 år senare.

Köp ingen skitfärg på Biltema utan vänd dig till Nordsjö, Colorama eller liknande.
 
  • Gilla
Kalendern och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.