Se bifogad bild.
Alla stuprör/hängrännor osv på huset är svart.
Dock så är avsluten i nere vid markhöjd inte klockrena, så man ser lite orange detaljer.

Detta är förstås väldigt fult och jag vill få allt svart.

Hur gör jag?
Måla på ngt sätt?
Klä in på ngt sätt?
 
  • Svart stuprör ovanpå en orange rörstump med synliga orange detaljer vid markhöjd omgiven av grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Du kapar ju givetvis markröret i lämplig höjd för att få det snyggt och drar ned stupröret. Är det för kort så får du köpa en förlängning. Eller ännu bättre kräva det av de lata jävlarna på byggfirman som inte orkade kapa markröret och göra det bra från början
 
F
S specter skrev:
Se bifogad bild.
Alla stuprör/hängrännor osv på huset är svart.
Dock så är avsluten i nere vid markhöjd inte klockrena, så man ser lite orange detaljer.

Detta är förstås väldigt fult och jag vill få allt svart.

Hur gör jag?
Måla på ngt sätt?
Klä in på ngt sätt?
Typ, lev med det.. och skulle det fortfarande vara ett problem så finns det lösningar.

Dom härligt roströda rören är markavloppsrör. Det finns inomhusavloppsrör som är i en ljusare grå färg. Bry dig inte om att det heter inomhusrör, det spelar ingen roll på ett stuprör. Du får gäva ner under marknivå och såga av befintligt rör, trycka dit en skjutmuff (finns också i grått) och sen dit med en stump grått rör.
 
trä över krympslang och värm? Snitta upp ett dräneringsrör och trä på?
 
F
Tokslut Tokslut skrev:
trä över krympslang och värm? Snitta upp ett dräneringsrör och trä på?
Bygg en fågelholk runt det?
 
Måla, klart enklast och ingen kommer att tänka på det sedan.
 
Ja måla låter väl helt klart enklare än de övriga svar som givits :confused:

Men det ska hålla?
Och färgen fäster? Vilken färg?
 
Köp en flaska sprayfärg i den nyans av svart du vill ha, rengör det orange röret, maskera där du inte vill ha färg spraymåla och njut av resultatet,:ok:
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Plast är svårt o måla på. O ja vet inte vad avloppsrören har för plast. Skulle hellre rekomendera att åka till lokala skyltfirman o köpa lite svart vinyl o klä. Färgen kan komma o flagna o de blir inte snyggt.
 
Det finns sprayfärg för att måla på plast med , om man nu vill ha det..
 
kommer snöskyffeln åt röret efter målning så kommer det se vackert ut sen när färgen lyser igenom
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
Oavsett så kommer resultatet nog se bättre ut än som det ser ut på fotot idag.
Man kan ju alltid gå ett varv på våren då det är varmt och ingen snö och fylla i eventuella skador med lite mer färg.:cool:
 
M Micro skrev:
Oavsett så kommer resultatet nog se bättre ut än som det ser ut på fotot idag.
Man kan ju alltid gå ett varv på våren då det är varmt och ingen snö och fylla i eventuella skador med lite mer färg.:cool:
fixar man det så gör man det väl ordentligt och så underhållsfritt som möjligt!!?
 
Jag har målat 2 av mina rör för många år sedan, har ännu inte haft några problem med färgsläpp, fast jag skottar inte där på vintern.
Det är upp till var och en hur mycket tid och pengar man vill lägga ner på saker och ting.:)
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.