Hm... nej det sa jag inget om ... ;-) Fast det menade jag nog. Kaklen skall upp nästa vecka och jag har inte tid att måla före, tyvärr.
Sedan tänkte jag att om det blir tråkigt (bara vita/beige kakel så kanske man kan piffa upp dem lite !
 
Skulle vilja måla om kaklet i köket ovanför diskbänk i ngn "metallic" ljus grå nyans. Lite blänk i bara, någon som har förslag på färg??? På golvet ligger fuskskiffer (laminatgolv) o kökluckorna är bok/vita med stora moderna handtag. Kaklet som sitter nu passar i ett lantkök o går ju tyvärr inte så bra upptill den andra stilen i köket. Tacksam för råd. Eller ska man sätta rostfritt över kaklet kanske???
 
A
måla baksidan på en glasskiva och sätt dit!?!
 
låter ju lysande!!! Då kan man säkert välja just en lite metallic nyans som jag så gärna vill ha!! Men om man är helt ohändig själv, sätter glasmästaren även upp en sådan??
 
viltfjall skrev:
Kaklet i köket i förra lägenheten fixade vi med häftgrund och en grå färg. Fogarna med en "fogpenna" efteråt och det blev riktigt snyggt efter att bygglampan tagits bort och man möblerat tillbaka :) Värt att testa helt klar!
Jag undrar oxå vart man får tag på en "fogpenna". E det svårt, blir det snyggt, finns det flera färger att välja på? Vi har nyligen lagt in klinker i hallen och valde då fel fogfärg, ljusgrå, vi har hört att man kan färga om fogarna, men inte hittat färgen än.

Jag tycker oxå det låter intressant med att måla om kakel. Vi flyttade in i våras i vårt hus där badrummet renoverades för ca 2 år sen, det är absolut inte vår smak o vi skulle vilja göra om det så småning om men man e ju inte så sugen på o riva ut allt nytt kakel + att det blir gansks dyrt. Men om det funkar o måla om så e ju det e superbra alternativ!
 
A
Anna_Robban skrev:
Jag köpte min fogpenna på coop. Ser ut som en "bingoduttare" eller sån för skoputs. Mitt problem va att fogarna hade olika färg pga att hyresvärlden va så snål och bytte ut bara hälften av kaklet!! Blev bra mkt bättre efter det iaf.

En sån va det!
[länk]
(hittade länken i en annan tråd)
Jag fick oxå tips om den i en annan tråd! Verkar ju vara bra. Vi får bara ta o leta lite nogrannere nästa gång vi e på närmsta byggvaruhus :)

Nån som vet vilka färger det finns?
 
Det går att måla kakel men problemen uppstår ofta med tiden när färgen börjar att försvinna. Det är därför inte så enkelt att måla om kaklet i badrummet. Först måste man rengöra badrummet ordentligt. Timmarna springer iväg och en helg blir ofta ett avsevärt längre och större projekt. Kolla detta inlägg för att läsa mer om nackdelarna med att måla om badrummet.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.