T trojlee skrev:
Då fäster inte färgen som den ska.
Hur stor yta är det?
Garaget har 34 m2.

Finns det någon som vet hur tjock en betonghud är? Räcker det med att slipa bort ett par mikrometer?
 
Pratade med killen som gjöt betongplattan nu. Han hade stålslipat plattan efter gjutningen (samma dag). Måste det alltså slipas igen nu innan målningen?
 
Lizzardo
Jag har hunnit med att måla golvet i 3 av mina garage med Biltema golvfärg varav 2 var nya plattor, båda målade ca 1 år efter gjutning.
Jag har syratvättat med en piasava, spolat av med vattenslang och låtit torka ett dygn innan jag målat.
Säkert inte enligt boken men det har funkat för mig :D
 
  • Gilla
Joka1961
  • Laddar…
Lizzardo Lizzardo skrev:
Jag har hunnit med att måla golvet i 3 av mina garage med Biltema golvfärg varav 2 var nya plattor, båda målade ca 1 år efter gjutning.
Jag har syratvättat med en piasava, spolat av med vattenslang och låtit torka ett dygn innan jag målat.
Säkert inte enligt boken men det har funkat för mig :D
Behövs det andningsskydd när man jobbar med syran (Jag köpte saltsyra)? Får man spola av den till naturen?
 
M marvin123 skrev:
Jag är förvirrat.. Många säger att man ska slipa, det står även i färgmanualen. Jag vill gärna förstår vad meningen är med slipningen.
Ta bort fett och olja. Det behöver du ej med nya golv. Du har på en betongprimer bara , sen kan du måla.
 
F
M marvin123 skrev:
Pratade med killen som gjöt betongplattan nu. Han hade stålslipat plattan efter gjutningen (samma dag). Måste det alltså slipas igen nu innan målningen?
Det äe det som längre upp i tråden kallas glättat. Du måste kanske inte slipa plattan men du kommer att få ett bättre slutresultat med en slipning.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.