Status
Tråden går ej att kommentera.
Ska du avliva dina katter för att du fick en lapp du inte gillar i postlådan?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
B bassetasse skrev:
Enda förbudet som funnits tidigare i Brf och som står i trivselreglerna vi får varje år är:
[bild]

Stadgarna säger att Brinnehavaren ska rätta sig efter de särskilda regler som föreningen i överensstämmelse med ortens sed meddelar.

Ortens sed:
[bild]

JAG anser att styrelsen varken följer våra stadgar eller vidare ortens sed, som stadgarna hänvisar till.

MEN MEN nu är det som det är och det var dumt av mig att starta denna tråden överhuvudtaget.
Jag startade tråden för kanske få mer konkret och saklig fakta om styrelsens/mina rättigheter.
Alltså INTE för att få ryggdunkningar eller "bara" för jag behövde ventilera av mig ect ect.

Blir förlöjligad och ifrågasatt nog ändå, och väljer därför lägga ner denna tråden (ta bort den så fort jag hittar hur man gör).

Passar samtidigt på att tacka alla Er som bidragit med relevanta och bra svar. TACK!
Varsågod!

Tyvärr går trådar inte att ta bort. Det digitala avtrycket är fast för alltid ;)
 
SysterNett SysterNett skrev:
Varsågod!

Tyvärr går trådar inte att ta bort. Det digitala avtrycket är fast för alltid ;)
Kunde inte korrigera den så göra om den ist. Sicket meck...,
 
harry73 harry73 skrev:
Jag tolkar förbudet mot lösspringande katter som att man som lägenhetsinnehavare inte få ha utekatter.
Det gpr säkert att förbjuda vissa sorters husdjur, men om det innebär att vissa ska bli av med sina husdjur krävs det mer än ett styrelsebeslut.
Det står också i den texten

Jag var tvåa på bollen
Enda förbudet enl våra trivselregler ang husdjur:

Sektion i dokument med rubriken "HUSDJUR" som beskriver regler för husdjur, särskilt katter och hundar.



Stadgarna säger att Brinnehavaren ska rätta sig efter de särskilda regler som föreningen i överensstämmelse med ortens sed meddelar:

Ortens sed:
Skärmbild av en text om regler för husdjur i en bostadsförening, med betoning på katters rörelsefrihet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



JAG anser att styrelsen varken följer våra stadgar eller vidare ortens sed, som stadgarna hänvisar till.

MEN MEN nu är det som det är och det var dumt av mig att starta denna tråden överhuvudtaget.
Jag startade tråden för kanske få mer konkret och saklig fakta om styrelsens/mina rättigheter.
Alltså INTE för att få ryggdunkningar eller "bara" för jag behövde ventilera av mig ect ect.

Blir förlöjligad och ifrågasatt nog ändå, och väljer därför lägga ner denna tråden (ta bort den så fort jag hittar hur man gör).
Vill tacka Er som skrev relevanta och bra svar. JÄTTETACK!!!
 
Fadai
B bassetasse skrev:
Ber om ursäkt att jag besvärar med småproblem för tycks vara i behov av att "ventilera"!
Som svar på din fråga i o m du inte uppenbarligen inte läste hela inlägget så upprepar jag sista raderna ännu en ggn bara för dig:
Naturligtvis läste jag hela inlägget, annars hade jag inte skrivit ngt.
 
SysterNett SysterNett skrev:
Varsågod!

Tyvärr går trådar inte att ta bort. Det digitala avtrycket är fast för alltid ;)
Ahhaaa! Nu fattar jag.... Och tack förmodligen.
Är ingen hacker direkt, som du säkert fattat redan...
 
Redigerat:

Bästa svaret

Den här diskussionen leder ingen vart. Stänger tråden.
/Moderator
 
  • Gilla
  • Älska
ådal och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.