Hjälp
Jag skulle dra i en lite för grov skruv för min 10.8, men t25 biten.
Det sjöng till och makitan slutade att dra. Motorn låter som vanligt, och om jag är försiktig kan jag få chunten att öppnas och stängas, men jag kan nog hålla emot med tungan om jag försökte.

Något som går att fixa?


14560476961541550806836.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
OK, jag kan dra åt chunten utan problem för hand.
Jag får väl öppna och se efter
 
1456049022130102476055.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Min kompis hade samma problem, hos ahlsell så peta dom i växeln så funkade den igen.:surprised:
 
Fuck it!!
 
trattalask
Cxs? ;)
 
En komplett naken Makita bortskänkes.
Alla delar finns, ej monterad.

Motprestation: Video som visar montering, postas på denna sidan.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Haha, kan ge det ett försök, funkar det inte skickar jag tillbaka den till dig :D
 
Pallar inte skicka :)
 
Samma sak har hänt min Makita dragare, två gånger! Det var ett drev i växellådan som går sönder. Dock var det inom garantitiden så det kostade inte mig nåt. Småmaskinservice i Sundsvall reparerade den.
 
peternicklas
Är det plastdrev i den? Detta ska normalt sett inte få hända. Växellådan ska vara dimensionerad för motorns moment. Verkar som Makita slarvar med kvaliteten!
 
Hade en sådan också, men gav bort den till bättre behövande. Tror dock bara batterian var trasiga men aldrig mer makita skruvdragare. Hade storebrodern BDF som också var en besvikelse tyvärr....
Du gör rätt i att skänka bort den....
 
Den där skruvdragaren är inte till för mer än på sin höjd montering av kök, inget mer, så knappast kvalitetsbrist, men det kanske går att reklamera om du ljuger lite.
 
peternicklas
nia79 skrev:
Den där skruvdragaren är inte till för mer än på sin höjd montering av kök, inget mer, så knappast kvalitetsbrist, men det kanske går att reklamera om du ljuger lite.
Men, den gick ju i sönder vid dragning av en skruv, eller Makita klarar inte detta? Kanske endast ska användas för att borra med små borr!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.