Tjena gott folk.

För ett tag sedan så köpte jag en begagnad Makita Vinkelslip ( BGA452), för att utöka Makita arsenalen.
Kompletterade även med ett begagnat batteri.

När jag använder Vinkelslipen så orkar den inte med speciellt mycket.
Finns en röd lampa som indikera när den inte "orkar" mer och maskinen stängs av.
Tyvärr kan jag inte kolla med andra batteri som jag har, då dom inte passar, pga av en plasthake i vinkelslipen som gör att bara en vis serie batteri passar.

Någon som kan veta vad problemet är?, dåligt batteri? kan man mäta upp batteriet?
Jag har kollat kolen i maskinen och dom ser fräscha ut.

ha det gott.
 
Hej

Det brukar vara batteriet det blinkar när den blir belastad och volten är låg
Sen ett tipps ta bort haken som gör att batterier inte passar.
Jag har gjort det på alla mina maskiner.

/Byggarn
 
tack för snabbt svar. Ska testats när jag kommer hem.
 
P
Denna vinkelslip är som du skriver, grymt effektsvag.. Har haft en själv och den var likadan! Totalt värdelös.
Vet en hantverkare som lämna in sin 3 gånger för han trodde det va nåt fel på den!

Dem nya borstlösa är i en helt annan liga!
 
D Djoba skrev:
Tjena gott folk.

För ett tag sedan så köpte jag en begagnad Makita Vinkelslip ( BGA452), för att utöka Makita arsenalen.
Kompletterade även med ett begagnat batteri.

När jag använder Vinkelslipen så orkar den inte med speciellt mycket.
Finns en röd lampa som indikera när den inte "orkar" mer och maskinen stängs av.
Tyvärr kan jag inte kolla med andra batteri som jag har, då dom inte passar, pga av en plasthake i vinkelslipen som gör att bara en vis serie batteri passar.

Någon som kan veta vad problemet är?, dåligt batteri? kan man mäta upp batteriet?
Jag har kollat kolen i maskinen och dom ser fräscha ut.

ha det gott.
Ta bort plastbiten bara, se https://www.byggahus.se/forum/threads/makita-klubben-foer-noerdar.282885/page-7#post-2701014
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.