Mieron skrev:
Man blir aningens fundersam över de svenska priserna, var in i en butik på orten där de säljer Makita.

En BDF442 14,4 volt kostar 4890:-
Den lilla 10,8v slagskruvdragaren kostar 3000:-
Ett LXT 18V batteri kostar en bit över två tusen kronor..

Från England köper man ju då alla maskiner för minst halva priset och batteriet till minst en tredjedel..
Vart hittar du BDF442 till halva priset?
 
Jag köpte mig en Metabo BS 18V Li häromdagen och är toknöjd hittills... Lånat svågerns likadana ett par veckor innan jag bestämde mig för en likadan.
 
De AMERIKANSKA måndagsexen av jubileumsMakitan surade i regel på kass chuck från Jacobs (annan, bättre chuck från Röhm i Europa) eller på 1,5Ah-batterierna och tidiga versioner av laddaren som inte verkar ha varit kompisar alls. Så den engelska jubileumsversionen med 3Ah-batteri(er) ska vara sejf, har inte hört så mycket negativt om den.
 
somelvis skrev:
Här hittar man BDF452 (18Volt av samma maskin) och BHP452 för 3500 kr.[länk]
Jo fast halva priset på lös bdf med batterier och laddare hittar då inte jag... En tusenlapp kan man spara jämfört med billigaste priset i Sverige. Dock är detta ett prisvärt paket om man behöver två maskiner vilket jag dock inte gör. Så det här med halva priset som många pratar om tycker jag personligen sällan stämmer. Åtminstone på det jag letar efter....
 
somelvis skrev:
Här hittar man BDF452 (18Volt av samma maskin) och BHP452 för 3500 kr.[länk]
Sen bör vi väl om vi nu jämför med Sverigepriset räkna med frakten för att det skall bli en rättvis jämförelse... 3816:- landar paketet på...

Dock var det några hundringar billigare för en vecka sedan.. 3400:- något kostade det då inkl frakten...
 
När slutade kampanjen då BHP442 såldes för 150 pund?
 
Var nog ingen kampanj, PTP:s priser är i allmänhet rätt fladdriga...
 
Danne78 skrev:
Var nog ingen kampanj, PTP:s priser är i allmänhet rätt fladdriga...
Jaha, där ser man...
 
Dark_Messenger skrev:
Har lattjat med metabos senaste puls 14.4 batteriare inköpt från UK för 4-nånting k SEK. Den ser riktigt billig ut, typ grön bosch, och låg sådär i min hand. Balansen i maskinen är hemsk. Sjukt mycket drop i fronten och du kan inte ställa maskinen på batteriet då trillar den frammåt. Som resten säger, högst osexig maskin. Dock är den urstark och LEDen funkar bra, lyser lite svagt kanske. Pulsen fick iaf mig att garva när jag torrkörde. Känns mest som ett töntigt försäljningsargument från metabo men jag har inte provat den så jag vet inte hur den funkar i praktiken.

Tror säkert att den är en bra maskin med hög kvalite men visuellt ser det ut som grön bosch(och känns lite så faktiskt) och får min hilti att framstå som ett under av ögonfröjd och balans.
Kan meddela att impulsdriften är helt outstanding när det gäller att dra loss dåliga skruvar och fastrostade diton. Underskatta inte en utomordentligt förträfflig funktion, som Metabo är ensamma om, så vitt jag vet. När det gäller kvalitet kan jag bara säga att jag köper ingenting annat än Metabo, just för den höga kvalitetens skull. Har även testat andra fabrikat, men för mig blir det bara Metabo.
 
Kan också stämma in i lovkören på Metabo...har en 18v BS...har byggt ett helt hus med den och den är stark, tål misshandel och är extremt prisvärd. Att Metabo är lite dåliga på att marknadsföra sig konsekvent innebär bara att deras robusta och proffsinriktade produkter kan fås till lite lägre pris än tex Makita som är "sexigare".

Men är man rädd för att ens skruvdragare ska misstas för en Grön Bosch och bryr sig mer om hur andra tycker det ser ut på håll...då ska man köpa Makitan...själv är jag mer inriktade på resultatet:)
 
K
Denna pulsfunktion, vad innebär den?
 
Det är en funktion som ger samma effekt som om du "pumpar" på avtryckaren.
Dock med den väsentliga skillnaden att du kan krypköra men ändå få fördelarna med impulse.

Jag har också en Metabo och det är nog den av mina skruvdragare som jag har varit mest nöjd med och som definitivt har varit mest prisvärd.
Jag slår gärna ett slag för Metabo och grät en skvätt när hornbach fasade ut dem till förmån för hitatchi (Bah!)

Men så går det när marknadsföringsavdelningen i företaget behöver en rejäl spark i röven antar jag... :-/
 
Jag valde också Metabo. Främst för att de har 3 års garanti på batterierna, det har ingen annan. Brukar ha kört slut på batterierna i tidigare dragare efter ca 1-1,5 år.
Hålsågar väldigt mycket med 75mm hålsåg och det krämar ur batterier fort.
Har en Metabo SSD14,4LT slagskruvdragare och en BS14,4LTX impuls. Är i stort sett nöjd, men saknar bälteskrok.
Är man van bälteskrok vill man inte vara utan. Varför göra en maskin utan krok? Men jag behöver inte oroa mig för batterierna i två år till iaf.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.