Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fast det är det ju iofs. Hela Solnasidan av Hagastan är ju helt nybyggd, liksom ett par kvarter norr om Norra stationsgata på Stockholmssidan. Det ändrar förstås inte utseendet på husen, men de står ju inte mitt i Anders vardagsrum, bara nästan.
Vår innergård var k märkt pga den unika känslan, de lyfte tydligen k märkningen pga tornen, så nu har alla brferna lämnat in bygglov för balle

Innergård med möbler och grill, omgiven av grönska och äldre byggnader, med nytt högt bostadstorn i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vår innergård var k märkt pga den unika känslan, de lyfte tydligen k märkningen pga tornen, så nu har alla brferna lämnat in bygglov för balle

[bild]
Då får vi hoppas att det inte blir några grotescoballar, utan små fina, sådana som du gillar att sitta på.:).

För övrigt. Huset ser hemskt ut.

Staffan
 
Redigerat:
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Måste vara en hatkärlek för vissa då. De slipper K-märkningens kvävande våta filt men i utbyte mot att behöva se ett par rätt fula hus från sagda balkonger.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Måste vara en hatkärlek för vissa då. De slipper K-märkningens kvävande våta filt men i utbyte mot att behöva se ett par rätt fula hus från sagda balkonger.
Jag är emot ballebyggande. Då vi kommer få förstöra orginalfönstren som vetter mot gården. Samt det kommer ligga massor tatuerade Big brother-deltagare och visa upp sig
 
  • Haha
Huddingebo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker det ser ut som ett gäng staplade flyttkartonger.

Men det är väl inviduellt men ingen kan tycka det är Stockholms finaste hus :)
Nej man kanske borde planera lite vad man bygger var.
Inte trycka in nån modern flyttkartongsbyggnad bland en massa gamla byggnader.
Dom som bestämmer vad som ska byggas kanske ska besöka platserna först.
 
  • Gilla
A-Man_08 och 3 till
  • Laddar…
Vi hade årsstämma precis och fick höra att vi fick avslag på balle, fyfan iallafall något som är positivt i all skit.


Edit: vårt kvarter har högsta klassen av skydd fick jag precis höra. Intressant att man inte kan skydda den bättre från byggen som Torstornen.
 
Redigerat:
Vad menar stockholmare med "balle"?
Förutom doningen som de tillverkar nya stockholmare med.........:oops:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Vad menar stockholmare med "balle"?
Förutom doningen som de tillverkar nya stockholmare med.........:oops:
Sitta på ballen och njuta är inte fel
 
H heimlaga skrev:
Vad menar stockholmare med "balle"?
Balkong. Men det är inte något man hör varje dag...
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Balkong. Men det är inte något man hör varje dag...
Ta en bulle hör du oftare?

Jag och brorsan gör ett spel ihop, vi jobbar just nu bla med ballistiken, ballen som vi kallar den. lite kul när man sitter på lunchen över några ostron och skumpa och snackar om balle och penetration, folk undrar nog.
 
Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
. lite kul när man sitter på lunchen över några ostron och skumpa och snackar om balle och penetration, folk undrar nog.
Det tror jag inte!
Ostron, bubbel och skäggiga stockholmare i mjukisbyxor som snackar ballar på en uteservering.
Inte mycket att undra över, där inte:D.

Här är en helt nytagen bild på en riktig Groteskoballar i Oslos nya hippa kvarter.
Modernt bostadshus med dekorativa metallstänger och betongpelare i Oslos nya kvarter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Staffans
 
Redigerat:
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det tror jag inte!
Ostron, bubbel och skäggiga stockholmare i mjukisbyxor som snackar ballar på en uteservering.
Inte mycket att undra över, där inte:D.

Här är en helt nytagen bild på en riktig Groteskoballe i Oslos nya hippa kvarter.
[bild]

Staffans
Mjukisbyxor vilken förolämpning
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
ala "förortskostymen"
Addidasbyxor, skinn/bomberjacka, sneakers.
Bra om man plötsligt behöver springa ifån någon/några..
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
ala "förortskostymen"
Addidasbyxor, skinn/bomberjacka, sneakers.
Bra om man plötsligt behöver springa ifån någon/några..
Sneakers är poppis även här i innerstaden. Förstår det inte. Gympaskor är ju för jogging
 
  • Gilla
  • Arg
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sneakers är poppis även här i innerstaden. Förstår det inte.
Det är bra för ryggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.