Inget flöde på varmvattnet gör att rören inte blir varma, ja nått är fel på din blandare.
 
  • Gilla
Dahlberg68 och 1 till
  • Laddar…
Ibland är blandare felkopplade. Får du varmvatten i handfatet om du spolar så det borde komma kallvatten?
 
redarn redarn skrev:
Ibland är blandare felkopplade. Får du varmvatten i handfatet om du spolar så det borde komma kallvatten?
Nej det är kallt i alla lägen. Enda skillnaden är att det blir sämre sprutt på varmt.
 
  • Gilla
redarn
  • Laddar…
B
Eller så är det någon som varit klåfingrig och stängt av ballofixen på vv ledningen under blandaren...
 
  • Gilla
redarn
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Eller så är det någon som varit klåfingrig och stängt av ballofixen på vv ledningen under blandaren...
Någon sån finns tyvärr inte! Vilket också får mig att undra lite hur jag ska göra om jag vill byta blandare. Det finns en brytare där vattnet kommer in i rummet, men ingen alls efter varmvattenberedaren vad jag kan se.. stänga av allt och tömma hela beredaren? :(((
 
B
Stänger du av vattnet in i rummet, så rinner det nog inte ut så mycket varmvatten, i alla fall inte om du skruvar ner blandningsventilen efter vvb till så kallt som möjligt.

Och det är ju ett våtrum, så lite vatten på golvet är väl ok?

Möjligen kan man hitta ngt filter i inloppet på vv i kranen. Kanske igensatt. Brukar vara det på duschar i alla fall. Men hade jag tagit bort en så gammal kran hade jag satt dit en ny fräsch, inte lagat den gamla.
 
  • Gilla
Gammalstruts och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.