Skumpe
Fotografen Fotografen skrev:
Din attityd är väldigt tråkig.
Gör en tråd om det då. Eller skriv ett pm. Hade du nåt om golvbrunnen?
 
Skumpe
M msundberg skrev:
Håller med. TS har varit omotiverat otrevlig mot Stefan1972.
Det är ett o för mycket annars håller jag med.
 
Jag försökte i alla fall vara lite diplomatisk, men jag ger upp… Din fortsatta attityd pekar på att du inte vill bli hjälpt på något plan.
 
  • Gilla
Joakim Alpsten och 5 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Min misstanke är att konstruktionen är orsaken. Eftersom bara den parametern ändrats.
Då är det väl lättast att bara återställa den enda ändrade parametern, så slipper du problemet.
 
  • Gilla
andthe och 1 till
  • Laddar…
Gör en avsloppsspolning och bytt vattenlås. Kommer geggan tillbaka så är det 100% tvättmaskinen som är rotorsaken.
 
Skumpe
Uppdatering:

Efter bortmontering av de märkliga fjäderförsedda locken har ansamlingen av skit i vattenlåsen minskat drastiskt. De beter sig som normala vattenlås nu.

Bästa tipset gällande vad dessa locks funktion är kom från @Masthugg , det är med största sannolikhet ett skydd mot dålig lukt i händelse av att vattenlåset torkar.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Krilleman
Är det ingen som har klurat ut vilket vattenlås det gäller så har just detta vattenlåset med mekanisk luktspärr RSK: 7133864 är från JAFO.

Äldre varianten med röd "plopp", uppdaterad variant i grått utförande med nytt RSK: 7137020.

Äldre modell av JAFO vattenlås med mekanisk luktspärr, röd kula i mitten, vit och grå design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grått JAFO vattenlås med mekanisk luktspärr och svart "plopp" mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skumpe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.