Jag undrar om det är någon här på forumet som skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter av Mälarvillan.

Stort tack på förhand
 
Vi besökte dem i höstas, försäljaren var ointreserad av oss och han vill bara bli av med oss så han kunde åka hem.
Hoppas att ni har större framgång.
 
Mina grannar ska bygga en Mälarvilla. Börjar med plattan om någon vecka och huset kommer längre fram i vår. Än så länge har det funkat bra men som sagt, de har inte börjat bygga än....
 
Vi har hitintills bara blivit bra bemötta, de verkar vara trevliga och inger förtroende.

Konstigt att vi har så olika erfarenheter GoeranHelena.
 
Måste här påpeka att det finns fler försäljare av Mälarvillan, varav vi träffade EN. Vi hade helt enkelt otur att träffa en mycket stressad försäljare som dessutom jobbade på övertid. Det kändes inte rätt för vår del.... och vi fick därmed en dålig bild av företaget.

/ Helena
 
GoeranHelena skrev:
Måste här påpeka att det finns fler försäljare av Mälarvillan, varav vi träffade EN. Vi hade helt enkelt otur att träffa en mycket stressad försäljare som dessutom jobbade på övertid. Det kändes inte rätt för vår del.... och vi fick därmed en dålig bild av företaget.

/ Helena
Så sant som det är sagt. Hur har det gått för er då? Valde ni någon annan leverantör eller gav ni dem en andra chans?
 
Vi tittar runt hos olika husfabrikanter.....

Mälarvillan har bra kvalitet på byggmaterial och standard, så vi har INTE uteslutit dem helt....

/ Helena
 
GoeranHelena skrev:
Vi tittar runt hos olika husfabrikanter.....

Mälarvillan har bra kvalitet på byggmaterial och standard, så vi har INTE uteslutit dem helt....

/ Helena
Vi har fastnat för mälarvillan då de verkar vara en "sund" leverantör. Vi är lite oroliga över de många kontrakten det kommer innebära.
 
Vi bygger ett eget ritat hus där stommen och innerväggar är levererad av Mälarvillan. Vi fick bäst pris och bra bemötande. Vi är ungefär 6-8 veckor från inflytt och Mälarvillan har skött sig bra men precis som med alla andra leverantörer ska man vara noga med att få allt på skriftligt kontrakt.

Att bygga på delad entreprenad innebär massor av kunskap, något som Mälarvillans säljare inte riktigt har insikt i och visst innebär det massor av kontrakt men det ger er möjligheten att tjäna pengar. D.v.s. om ni orkar ta in offerter och jämföra priser och pruta! Visst har det varit jobbigt (är...) men det är det värt i slutändan. Tro mig priserna varierar kraftigt!

Som leverantör är Mälarvillan kanon, se till att ni får lika bra hantverkare dock. Den första snickaren vi fick rekommenderat av Mälarvillan var ett riktigt stolpskott men nuvarande firma är väldigt bra, jag är glad att vi tog kontakt med flera än en.

Hör av er om ni har några frågor.
 
annann skrev:
Hör av er om ni har några frågor.
Räkna med att vi hörs. ;)
 
Välkomna, försöker svara i mån av tid. Tid är förståss en bristvara under bygget. Ni förstår snart vad jag menar... ;)
 
annann skrev:
Välkomna, försöker svara i mån av tid. Tid är förståss en bristvara under bygget. Ni förstår snart vad jag menar... ;)
Du har fått ett PM
 
Eftersom vi fortfarande gärna vill ha fler byggares erfarenheter av Mälarvillan så "bumpar" jag upp ämnet.
 
patrik.nina skrev:
Vi har valt mälarvillan och är på gång att anlita olika entreprenörer bla snickare, vi blev lite nyfikna på vilken firma ni anlitade som ni blev besvikna på.Har ni andra råd att komma med är vi tacksamma.Fick ni ordna byggfelsförsäkring själva?
Vad sägs om att vi hörs mer privat. Jag skickar ett mess.
 
Vi valde Kjell-ove Jansson bygg, KJB, för hela snickeri-biten och är mycket nöjda. Diskuterade med Vedholms bygg först men han var för oseriös. Vet inte hur mycket man får skriva på forumet men honom vill jag avråda från att använda. Vi avbröt med honom i sista sekund.

Vi har gjuten platta på mark. Den och markarbetet har gjorts av Krooks entreprenad. Vi är väldigt nöjda med honom! Kan varmt rekommenderas!

Rörmokaren har större delen av arbetet kvar så det är för tidigt att ge betyg men vi har anlitat Landenbergs Rör. Installationsbolaget för elen och JK golv för golvläggningen.

Vi har fixat byggfelsförsäkringen själva och fick 10.000 i bättre pris hos Nordisk garanti jämfört med GAR-BO och Bostadsgaranti.

Hoppas det kan vara till hjälp. Skriv ett PM om ni vill ha mer detaljerad info.

Patrik.nina: var ska ni bygga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.