Maskintok skrev:
Skulle metoo ha varit under tiden jag träffade min fru... Så skulle säkert ett jävla liv ha blivit.. jag skickade en massa sms och ringde samtal innan hon ens svarade..
Många relationer har uppstått genom tjat.
Det kan inte vara lätt att vara ung idag. Tjej eller kille.

Egentligen är det ganska enkelt.
Ett ja är ett ja.
Ett nja är ett ja.
Ett Nej är ett Nej om det inte ändras till ett Nja.:crysmile:
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
ichigo och 2 till
  • Laddar…
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Många relationer har uppstått genom tjat.
Det kan inte vara lätt att vara ung idag. Tjej eller kille.

Egentligen är det ganska enkelt.
Ett ja är ett ja.
Ett nja är ett ja.
Ett Nej är ett Nej om det inte ändras till ett Nja.:crysmile:
Jajemän.
får man inget svar då ger man fan i det.
får man svar men med svagt intresse, så lägger man ner.

får man intresse tillbaka så har man sitt svar.. Inte direkt svårt att begripa..
Men sedan kom metoo och talade om att man skulle först känna sig kränkt.. Sedan förbannad.. För att någon haft mod eller intresse att höra av sig... Sedan så skulle man anmäla... allt enligt handboken...

kränkt och nedsänkt med grodan boll.. ;)
 
  • Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
Karlia
I det här fallet är det inte metoo som är till grund utan fastighetsmäklarinspektionen. Mäklaren är fullt medveten om att han inte ska flirta med kunder. Även om jag kan hålla med om att hans meddelande var ganska oskyldigt.

Jag tycker att det är en sund inställning att ha ett professionellt beteende och låta bli att flirta med kunder. Har själv slutat gå till ett par verkstäder eftersom jag vill kunna lämna in bilen utan anspelningar på mitt utseende och kön. Väljer en soptipp framför den andra, tackat nej till offerter, valt bort sliskig mäklare osv. Osv.

Ska det vara så svårt att vara proffsig istället för privat?

Inte för att jag har något emot att flirta men betalar jag för en tjänst är det tjänsten jag vill utförd, inget mer. Föredrar att bli sedd som människa/kund vid de tillfällena.
 
  • Gilla
  • Älska
FunkishJonny och 7 till
  • Laddar…
A
Karlia Karlia skrev:
I det här fallet är det inte metoo som är till grund utan fastighetsmäklarinspektionen. Mäklaren är fullt medveten om att han inte ska flirta med kunder. Även om jag kan hålla med om att hans meddelande var ganska oskyldigt.

Jag tycker att det är en sund inställning att ha ett professionellt beteende och låta bli att flirta med kunder. Har själv slutat gå till ett par verkstäder eftersom jag vill kunna lämna in bilen utan anspelningar på mitt utseende och kön. Väljer en soptipp framför den andra, tackat nej till offerter, valt bort sliskig mäklare osv. Osv.

Ska det vara så svårt att vara proffsig istället för privat?

Inte för att jag har något emot att flirta men betalar jag för en tjänst är det tjänsten jag vill utförd, inget mer. Föredrar att bli sedd som människa/kund vid de tillfällena.
inte är det fastighetsmäklarinspektionen som sagt åt kvinnan att anmäla..?
Men attityden från metoo faller väldigt fint in i beskrivningen...
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Gammelnörden
Krille-72 Krille-72 skrev:
Många relationer har uppstått genom tjat.
Då är det ingen relation, det är ett övergrepp. Till och med min hund vet vad nej betyder...
 
  • Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Då är det ingen relation, det är ett övergrepp. Till och med min hund vet vad nej betyder...
Hahhaa jag och min fru lever i ett övergreppsförhållande då. Jag tjata och tjata men till slut då blev hon min. Kan förklara varför hon ser så nedstämd ut :(
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
A
Sittställning Forlowt skrev:
Hahhaa jag och min fru lever i ett övergreppsförhållande då. Jag tjata och tjata men till slut då blev hon min. Kan förklara varför hon ser så nedstämd ut :(
Hmm det omvända då i ett förhållande...
Vad är det? där kvinnor använder män som betjänt...och tjatar sig igenom dagen.. ;):thinking:
för att få sin vilja fram...
 
Redigerat:
Maskintok skrev:
Okej.. Så att kvinnor skulle aldrig göra på detta sättet?
aldrig kontakta en snygg attraktiv man som lockar hennes begär..?

utan det är bara kuken som ringer upp en kvinna för sitt begär?

förbannat strunt... Detta händer oavsett kön.
Det är vissa individer som gör så här, oavsett kön.
Det är du som lägger ord i min mun. Jag sa aldrig "kuk" utan "kön" just för att göra det könsneutralt. :rofl:
 
Karlia Karlia skrev:
I det här fallet är det inte metoo som är till grund utan fastighetsmäklarinspektionen. Mäklaren är fullt medveten om att han inte ska flirta med kunder. Även om jag kan hålla med om att hans meddelande var ganska oskyldigt.

Jag tycker att det är en sund inställning att ha ett professionellt beteende och låta bli att flirta med kunder. Har själv slutat gå till ett par verkstäder eftersom jag vill kunna lämna in bilen utan anspelningar på mitt utseende och kön. Väljer en soptipp framför den andra, tackat nej till offerter, valt bort sliskig mäklare osv. Osv.

Ska det vara så svårt att vara proffsig istället för privat?

Inte för att jag har något emot att flirta men betalar jag för en tjänst är det tjänsten jag vill utförd, inget mer. Föredrar att bli sedd som människa/kund vid de tillfällena.
Exakt det här. Man vill slippa sådant när man är i den rollen! Många personer (mestadels kvinnor, men inte endast kvinnor!) blir tvungna att välja bort företag och platser pga sliskbemötande.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
I ichigo skrev:
Exakt det här. Man vill slippa sådant när man är i den rollen! Många personer (mestadels kvinnor, men inte endast kvinnor!) blir tvungna att välja bort företag och platser pga sliskbemötande.

Sen är det säkert många ggr det uppskattas och det leder till något, då klagar ingen. Det ser man ju på arbetsplatser hela tiden.

Jag har lite svårt att förstå hur man kan straffa mänskligt beteende.. beror så klart på omfattningen men överlag tänker jag..
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Sen är det säkert många ggr det uppskattas och det leder till något, då klagar ingen. Det ser man ju på arbetsplatser hela tiden.

Jag har lite svårt att förstå hur man kan straffa mänskligt beteende.. beror så klart på omfattningen men överlag tänker jag..
För den som flirtar kanske tänker "en gång skadar inte" men personen tänker inte på att mottagaren kanske har varit med om det många gånger.

Man kanske inte vågar säga från för att inte våga riskera skapa dålig stämning eller rentav bli misshandlad/våldtagen. Men nu börjar folk äntligen våga säga från, men då avfärdas det som sjåpighet?!
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
A
I ichigo skrev:
För den som flirtar kanske tänker "en gång skadar inte" men personen tänker inte på att mottagaren kanske har varit med om det många gånger.

Man kanske inte vågar säga från för att inte våga riskera skapa dålig stämning eller rentav bli misshandlad/våldtagen. Men nu börjar folk äntligen våga säga från, men då avfärdas det som sjåpighet?!
Vad är detta?
antaganden om att alla bara väntar på att få våldta en annan människa?..
Nä men om inte komplimangen går hem då hoppar jag på dig... jösses....

hoppas verkligen du förklarar dig bättre, för detta gjorde inte saken bättre...

har många kvinnliga kunder.. vissa mer seriösa än andra vad det gäller att förklara sina problem med maskiner... flörtas då inget här. flörta är för övrigt en helt annan sak än trakasserier, våldtäkt mm..

att fungera normalt oavsett kön i ett samhälle är inte så jävla svårt...
 
Redigerat:
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
I ichigo skrev:
För den som flirtar kanske tänker "en gång skadar inte" men personen tänker inte på att mottagaren kanske har varit med om det många gånger.

Man kanske inte vågar säga från för att inte våga riskera skapa dålig stämning eller rentav bli misshandlad/våldtagen. Men nu börjar folk äntligen våga säga från, men då avfärdas det som sjåpighet?!

Ska man börja ta hänsyn till vad folk kanske eller kanske inte har varit med om så kan vi lägga ner att interagera med varandra helt och hållet.

Så klart att inget ska gå till överdrift.. men det blir ju lite knas när man blir stött för det minsta.. först business sen fråga, tycker jag känns rimligt överlag. Att utnyttja sitt jobb för att träffa folk är väl dumt men att råka träffa någon på jobbet låter inte lika farligt.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Kanske är så att de som är så rabiata motståndare till flört i den här tråden har varit med om något otrevligt och inte kan se den positiva sidan med flört, oavsett om det är på krogen, jobbet eller annat ställe.
För dessa är alla tillstymmelser till invit en presumtiv våldtäkt.
Tråkigt, men det stora flertalet män och kvinnor uppskattar att intresse visas eller få komplimanger utan att se dessa som förstadiet till våld.
Och jodå, kvinnor kan också bruka våld mot män...

Om alla flörtar som skett från mig till kvinnor, eller kvinnor till mig, anmälts som presumtiv våldtäkt hade jag suttit i buren ännu, kanske då tillsammans med de kvinnor som visat intresse för mig:D
Intressant tanke för övrigt.

En normal man eller kvinna känner intuitivt om det är ett positivt gensvar på en flört, saknas gensvar lägger man av.
 
  • Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
A
mikethebik mikethebik skrev:
Kanske är så att de som är så rabiata motståndare till flört i den här tråden har varit med om något otrevligt och inte kan se den positiva sidan med flört, oavsett om det är på krogen, jobbet eller annat ställe.
För dessa är alla tillstymmelser till invit en presumtiv våldtäkt.
Tråkigt, men det stora flertalet män och kvinnor uppskattar att intresse visas eller få komplimanger utan att se dessa som förstadiet till våld.
Och jodå, kvinnor kan också bruka våld mot män...

Om alla flörtar som skett från mig till kvinnor, eller kvinnor till mig, anmälts som presumtiv våldtäkt hade jag suttit i buren ännu, kanske då tillsammans med de kvinnor som visat intresse för mig:D
Intressant tanke för övrigt.

En normal man eller kvinna känner intuitivt om det är ett positivt gensvar på en flört, saknas gensvar lägger man av.
precis och de kvinnor som flörtar för att få saker gjorda.. finns ju de med...
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.