timmelstad skrev:
Så var det det där med statistik igen... kan man inte åtminstone länka till statistiken om man nu ska använda sig av sådan, och göra egna tolkningar, istället för att länka till någon som redan gjort en egen tolkning av statistiken, som i journalistisk anda verkligen kan vara allt i från bara vinklad till direkt felaktig.

Källkritik FTW!
Hmm, om två olika källor från olika år anger en viss amorteringstakt så tar jag nog det som rätt säkra källor, även om det kan finnas avikelse.
Har du ngn länk till en direkt källa, tex från Seb, istället för artiklar från priavat affärer och SR (vilket i mina ögon är relativt trovärdiga källor til skillnad från tex Hexpressen eller aftonbabblet) så ge mig gärna dom :)

Tidigare hänvisning till att "de flesta amorterar väl ia mer än 1000 kr hade inga som helst referenser f.ö.)

/K
 
Nu lite statistik: Jag amorterar inget alls.
 
Många av våra grannar verkar amortera "minimalt" dvs en tusenlapp per år och dessutom värderar de upp husen och ökar på lnåen när de ska renovera. Vet flera som köpt husen för 700 000-800 000, lånat en dryg halvmiljon men nu är uppe på en miljon i lån, medan vi köpte för 650 000 (var lite före de andra), och har amorterat ner till under 300 000 samtidigt som vi gjort samma renoveringar som de andra. Dvs vi har betydligt lägre månadskostnad, och ett låneutrymme på bortemot en miljon (de säljs för 1,2 miljoner numera) om nåt oförutsett skulle hända.

Känns tryggt. Och gör det extra kul att titta på miffona på Lyxfällan som tror att de blir lyckligare av att ha en massa prylar köpta på kredit. Bara för att de är rädda för att inte vara som alla andra.

Skuldfällan hamnar man i om man har dålig självkänsla. Är man trygg i sig själv kan man nöja sig med en kopp te.
 
Glufsglufs skrev:
Reagerade du inte på vad hennes nya jobb kan vara där man tjänar mycket mera än på subway, man får Gucci väskor och fortfande kan vara glammig, nyfärgat hår osv... ;)
Det nya "jobbet" bestod ju i att vara deltagare i Bartenderskolan... :D:D:D

En mer korkad brud har jag sällan skådat ! :x
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Det nya "jobbet" bestod ju i att vara deltagare i Bartenderskolan... :D:D:D

En mer korkad brud har jag sällan skådat ! :x
Eller smart !
En Bimbo är ju definitionsmässigt en person som är eller spelar dum och vinner sympatier för det - oftast i kombination med att spela på sitt utseende :)

/K
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Det nya "jobbet" bestod ju i att vara deltagare i Bartenderskolan... :D:D:D

En mer korkad brud har jag sällan skådat ! :x
Ah...på det viset men kan man kalla det jobb? hmm :x

Jo, inte var väl alla hästar hemma i alla lägen kanske.
 
klaskarlsson skrev:
Eller smart !
En Bimbo är ju definitionsmässigt en person som är eller spelar dum och vinner sympatier för det - oftast i kombination med att spela på sitt utseende :)

/K
Fast...hade hon så mycket utseende att spela på då?
 
Borde finnas nån lag mot att utnyttja och förnedra lågbegåvade människor i tv men det finns det inte och det är inte första gången som just tv3 gör så heller.
OM hon spelade dum för att få sympati undrar jag om det är en fungerande strategi? Dom jag känner har kommenterat som Paul ungefär fast elakare :p
Nytt "jobb" på tv3 alltså, bartenderskolan :rolleyes:
 
Klart det funkar, det spelar ingen roll om folk läser hennes blogg för att de är arga på henne, för att de vill skratta åt hennes dumheter eller för att de tycker det är intressant, hon får in sina reklamgrejer och allt vad det är ändå.
 
Såg ju ut som hela programmet var påhittat som en reklamfilm för diverse företag bara. Hon verkade ju bo i en studentlägenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.