Beroende på hur garaget ska användas så finns också en komfortskillnad.
Jag bytte en armatur (av tre) i garaget från lysrör till led, jag köpte denna: https://www.hornbach.se/shop/Vatrum...1500mm-IP65-vit/6736687/artikel-detaljer.html
Vad jag märkte var att där lysrörsarmaturen har ett raster som riktar allt ljus nedåt så lyser ledarmaturen åt alla håll, inte minst rakt i ögonen. Inte alls trevligt. Jag satte inte upp de andra två armaturerna jag köpt.
 
M Maximarcus skrev:
Beroende på hur garaget ska användas så finns också en komfortskillnad.
Jag bytte en armatur (av tre) i garaget från lysrör till led, jag köpte denna: [länk]
Vad jag märkte var att där lysrörsarmaturen har ett raster som riktar allt ljus nedåt så lyser ledarmaturen åt alla håll, inte minst rakt i ögonen. Inte alls trevligt. Jag satte inte upp de andra två armaturerna jag köpt.
Det är inget problem med den armaturen jag länkade
 
A
Ledpaneler är ju också ett alternativ om man sätter dem i ramar. Kör dom i lackboxen, grymt bra. Ledpaneler monterade i taket i ett rum under renovering, med byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Turbo_Tail och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är för lysrörsformade leddar. Köper man en separat billig 5000lm LED armatur för 250:- styck blir nog totalen till fördelen för led.
En annan sak som talar för LED är att den tänder snabbare och är tyst

Typisk återkommande bra deal
[länk]
Den köpte jag flera av, prisvärd plus för att det följer med förskruvningar etc för att koppla flera i serie. Ljuset är så starkt att jag inte fick ha den inne i huset för frugan. Monterade ena ovanför arbetsbänken i garaget och tog bort gamla lysrörsarmaturen, denna ger klart mer ljus än gamla lysrören, så får man samtidigt lägre blodtryck när man slipper lysrör som blinkar innan de startat, samt när de blir gamla. Ska bli intressant att se hur länge dessa håller. Expediten på Jula sa att han säljer flera pallar per vecka av denna.
 
A
Bra lyse,kan dock vara lite bländande tycker jag:thinking:
 
  • Gilla
samlarpådetmesta
  • Laddar…
Jag skulle vilja säga att bra lyse är inte alltid detsamma som starkt lyse :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.