Om det blinkar 1 - 1 samtidigt som sista dioden blinkar konstant så har du ett problem med kommunikationen mellan innedel och utedel. Eftersom den är så pass ny så har du ju garanti och det är kanske inte mycket du kan göra själv utan att få hjälp av service.

Om du är mät kunnig så finns det en del saker som du kan kika på själv. Men mest troligt kommer det att behöva bytas delar. Det troligaste är elektronik i utedelen eller fläktmotor ute. Man kan mäta upp motorn och man kan mäta om man har någon binär kod som skickas mellan innedel och utedel. Om du stänger av pumpen och bryter strömmen, sedan slår på och startar maskinen igen. Hör du något som helst ljud från utedelen eller är det helt tyst?
 
Nja, den pyser lite, lite. Hinner dock inte märka om det kommer någon värme innan den börjar blinka. Och ja, den sista dioden blinkar konstant. Skall kontakta leverantören i morgon. Stort tack för hjälpen!
 
Och det avser då innerdelen. Utedelen knäpptyst.
 
Uppdatering, åkte förbi Elon som direkt skickade ut en servicetekniker. Tydligen ett kretskort vilket nu är beställt och skall komma om ett par dagar. Bra service så här långt. Denna typ av pump tydligen känslig för strömavbrott trots att det var ett av argumenten att den inte var när jag köpte den.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
A
Chubba Chubba skrev:
Uppdatering, åkte förbi Elon som direkt skickade ut en servicetekniker. Tydligen ett kretskort vilket nu är beställt och skall komma om ett par dagar. Bra service så här långt. Denna typ av pump tydligen känslig för strömavbrott trots att det var ett av argumenten att den inte var när jag köpte den.
tja jag har monterat åtskilliga, inga fel hitintills...
 
Chubba Chubba skrev:
Hej Forumet!
Kom till sommarstugan igår och möttes av 4 graders värme… Min Fuji ,2 år gammal, har varit inställd på 16 grader och det brukar funka bra. Det blinkar snabbt från 3 symboler som heter Operation(grön)- Timer(orange)- samt Ekonomiindikator, (grön). Säkringar hela, maskinen fått vila. Inget ljud eller annat som stör. Apparaten verkar lyda fjärrkontrollen förutom att inget fungerar. Har haft en mängd strömavbrott. Vad gör jag? Tacksam för hjälp!
Jag har en av samma sort. Som du säger så är den känslig för flera korta avbrott.
Gör den helt strömlös i 30-60 minuter (det räcker inte att bara stänga av) och slå sedan på igen så fungerar det. Har fått göra det två gånger under tre år.
 
X
Chubba Chubba skrev:
Hej Forumet!
Kom till sommarstugan igår och möttes av 4 graders värme… Min Fuji ,2 år gammal, har varit inställd på 16 grader och det brukar funka bra. Det blinkar snabbt från 3 symboler som heter Operation(grön)- Timer(orange)- samt Ekonomiindikator, (grön). Säkringar hela, maskinen fått vila. Inget ljud eller annat som stör. Apparaten verkar lyda fjärrkontrollen förutom att inget fungerar. Har haft en mängd strömavbrott. Vad gör jag? Tacksam för hjälp!
Tips till framtiden: Sätt en APC Surge arrest (https://www.dustinhome.se/product/5...2MwUK9Xc0XLwJ6g_qMk2rTgvTRshf40hoCrhQQAvD_BwE - finns även på andra ställen) till pumpen (och för övrigt till annan utrustning också såsom kylskåp, datorer med mera). Vid strömavbrott kna man få spikar på nätet som kan göra att saker mår dåligt. Denna skyddar mot sådant. Skyddar även vid åsknedslag (en direktträff lär nog inte fungera men, ja....).
APC gör sjukt bra grejor.

Den har en grön diod: Lyser gröna så funkar den. Är gröna släckt så har den löst ut och en ny behövs (har för mig att garanti på den gör att man får en ny faktiskt?).

KAN ha varit en strömspik som skjutit kortet nämligen (även om även annat också kan få det att lägga av såklart).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.