Hej Forumet!
Kom till sommarstugan igår och möttes av 4 graders värme… Min Fuji ,2 år gammal, har varit inställd på 16 grader och det brukar funka bra. Det blinkar snabbt från 3 symboler som heter Operation(grön)- Timer(orange)- samt Ekonomiindikator, (grön). Säkringar hela, maskinen fått vila. Inget ljud eller annat som stör. Apparaten verkar lyda fjärrkontrollen förutom att inget fungerar. Har haft en mängd strömavbrott. Vad gör jag? Tacksam för hjälp!
 
  • Gilla
bemag49
  • Laddar…
Chubba Chubba skrev:
Hej Forumet!
Kom till sommarstugan igår och möttes av 4 graders värme… Min Fuji ,2 år gammal, har varit inställd på 16 grader och det brukar funka bra. Det blinkar snabbt från 3 symboler som heter Operation(grön)- Timer(orange)- samt Ekonomiindikator, (grön). Säkringar hela, maskinen fått vila. Inget ljud eller annat som stör. Apparaten verkar lyda fjärrkontrollen förutom att inget fungerar. Har haft en mängd strömavbrott. Vad gör jag? Tacksam för hjälp!
Har "Min Fuji" någon typbeteckning, brukar sitta på högra sidan av aggregatet. Bara att fota.
Så kan vi hitta manualen.
 
P paralun skrev:
Har "Min Fuji" någon typbeteckning, brukar sitta på högra sidan av aggregatet. Bara att fota.
Så kan vi hitta manualen.
Etikett på en luftkonditioneringsenhet med tekniska specifikationer, delvis dold bakom en träkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär, bilden skulle ju naturligtvis varit med från början…
 
Chubba Chubba skrev:
[bild] Sådär, bilden skulle ju naturligtvis varit med från början…
Och går det inte att läsa så heter den RSG09LMCB
 
Jodå. Alla säkringar hela!
 
A
Blinkar alla samtidigt?
Provat att stänga av den och bryta strömmen någon minut?
 
Stängde av en stund, och den verkade fumgera efter det. Började dock om med sitt blinkande efter ett par minuter. Fan.
 
Is i utedelen? Snurrar fläkten där när du startar maskinen? Har via bekant erfarenhet av det felet (alltså att avfrostning av utedelen inte fungerar som tänkt)
 
  • Gilla
Slussen
  • Laddar…
M
Är den installerad av en kylnisse?
 
Hur många blinkningar?
Fuji brukar visa felkoderna i antal blink.
Tex 5 gröna 5 röda betyder felkod 55.
Economy lampan ger ingen information om felkoden.
 
Hade problem med min ca 8 år gamla panasonic för en vecka sedan. Kom ut till stugan och den verkade inte vilja avfrosta sig. Drog ur stickproppen och väntade ca 1 timme, plusgrader ute ca 5 inne. Efter det funkade utan problem!!
 
Jo att bryta spänningen och vänta några minuter.

Sen finns det en resetknapp på fjärrkontrollen som man kan testa.
 
A
Silver78 Silver78 skrev:
Hur många blinkningar?
Fuji brukar visa felkoderna i antal blink.
Tex 5 gröna 5 röda betyder felkod 55.
Economy lampan ger ingen information om felkoden.
TS har uppenbarligen inte den förmågan
 
Svarar på flera frågor här; den blinkar växelvis, 1+1. Installerad av av Elon.s montör. Inkopplad av behörig elektriker. Har haft säkringen avslagen i 30-minutersperioder. 3+4 plusgrader ute, lätt nattfrost.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.