Suhagg Suhagg skrev:
Tack
Då får jag vänta på rea på SC modellen så det bara är att skruva ihop.
Är det nå rea på den nu för tiden? :thinking:
Skulle haft mig en jag också. (y)
 
Vi fick en ny på garantin för två år sen då den förra tappat all gas så det fanns uppenbarligen nån läcka. Den nya har inget läck men lagring vid motorn är slut. Går att byta såklart men jag tror hela pumpen hamnar på soptippen och jag köper en ny med bättre kvalitet.
 
  • Gilla
Uwe H och 1 till
  • Laddar…
L William85 skrev:
Återkoppling, det fick bli en qlima på julas kampanj. En SC-JA2518, dvs med snabbkoppling. De har parallellt kampanj på modellen utan snabbkoppling men där var det fullt i hyllan och en hel drös i mittgången. SC-variantens hyllplats gapade tomt, så fick beställa en från centrallagret - rätt tydligt vilken modell som gäller hos kunderna... Fick skriva på ett papper som informerar om reglerna, annars inga konstigheter.

Ett litet takbygge som väderskydd så är vi redo att möta vintern tillsammans, så får man hoppas det inte blir ett anti-Qlima-x

[bild]
De där utedelarna med tillhörande kanaler är ju hemskt fula.
 
richardtenggren
Finns det snygga utedelar? Har bara sett mindre fula ;)
En av anledningarna till att vi valde BVP :)
 
A
richardtenggren richardtenggren skrev:
Finns det snygga utedelar? Har bara sett mindre fula ;)
En av anledningarna till att vi valde BVP :)
det sitter ju i betraktarens ögon
Jag har nog aldrig hört detta av mannen i huset men rätt ofta av den andra och bättre hälften
 
richardtenggren
electroluxaren skrev:
det sitter ju i betraktarens ögon
Jag har nog aldrig hört detta av mannen i huset men rätt ofta av den andra och bättre hälften
Absolut :)
Så kan det vara, men nog tror jag det är en stor del män som även bryr sig om inredning, interiör och exteriör osv idag :)
 
A
richardtenggren richardtenggren skrev:
Absolut :)
Så kan det vara, men nog tror jag det är en stor del män som även bryr sig om inredning, interiör och exteriör osv idag :)
stor del?
nä jag tror faktiskt inte det men genusperspektiven är ju lite suddiga i dag och en del "män" är väldigt feministiska i sin framtoning och självklart vice versa. så det är inte självklart vem som är man respektive hustru i ett hem idag.
Det tycker jag är bra så att man inte låser in sig i en roll.
 
S Skyflakes skrev:
De där utedelarna med tillhörande kanaler är ju hemskt fula.
Jag håller helt med, luftvärmepumpar och Yale Doorman är två moderna estetiska styggelser som folk generellt bara verkar se funktionen i och inte tänker på utseendet.

Målade om förrförra sommaren och passade då iaf på att måla kanalen, dessutom sitter den längst bort på baksidan av garaget så knappt synlig från varken väg eller huset

En luftvärmepump monterad på väggen av ett garage, med skyddstak och målad kanal för att smälta in bättre i fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
L William85 skrev:
Jag håller helt med, luftvärmepumpar och Yale Doorman är två moderna estetiska styggelser som folk generellt bara verkar se funktionen i och inte tänker på utseendet.

Målade om förrförra sommaren och passade då iaf på att måla kanalen, dessutom sitter den längst bort på baksidan av garaget så knappt synlig från varken väg eller huset

[bild]
Funktion går alltid före utseende! Se bara på funktionen hos era fruar/flickvänner.... ;)

LVP är en utmärkt billig lösning på både värme och kyla. Men kan naturligtvis gömmas undan olika bra. Jag har min under huset på landet. Huset står på stolpar i suterräng så det blåser fint under huset. Bra både för LVP OCH mot radon.
 
  • Gilla
  • Haha
Laxåplattan och 1 till
  • Laddar…
N Nisken skrev:
Funktion går alltid före utseende! Se bara på funktionen hos era fruar/flickvänner.... ;)

LVP är en utmärkt billig lösning på både värme och kyla. Men kan naturligtvis gömmas undan olika bra. Jag har min under huset på landet. Huset står på stolpar i suterräng så det blåser fint under huset. Bra både för LVP OCH mot radon.
ja det är det jag menar, tänker man bara till och kanske lägger till 2 meter rör så behöver den inte sitta precis bredvid ytterdörren på ett i övrigt vackert hus liksom. I stugan kostade vi på att sätta utedelen runt knuten så den inte syns från framsidan och grannen blev så inspirerad att han tog tillbaka kyltekniker och bekostade flytt av sin egen utedel par meter så den kunde sättas runt knuten också. Oftast behövs inte mycket kreativitet men det är oftast prislappen som styr, kortast väg :D
 
O Olaf3 skrev:
Vi fick en ny på garantin för två år sen då den förra tappat all gas så det fanns uppenbarligen nån läcka. Den nya har inget läck men lagring vid motorn är slut. Går att byta såklart men jag tror hela pumpen hamnar på soptippen och jag köper en ny med bättre kvalitet.
Nu är Jula pumpen på soptippen efter två år och en ny Mitsubishi EF25 ZEN 2.0 installerad. Kostade dubbelt så mycket som Julapumpen och är den dubbelt så bra håller den i fyra år :) Men oavsett det, så nöjd jag är med den nya. Tyst, effektiv, inget vibrationsljud i väggen från utedelen. Samma wifi uppkoppling som vår Hero och förhoppningsvis klarar den som Hero att avfrosta sig själv i vinter.
 
O Olaf3 skrev:
Nu är Jula pumpen på soptippen efter två år och en ny Mitsubishi EF25 ZEN 2.0 installerad. Kostade dubbelt så mycket som Julapumpen och är den dubbelt så bra håller den i fyra år :) Men oavsett det, så nöjd jag är med den nya. Tyst, effektiv, inget vibrationsljud i väggen från utedelen. Samma wifi uppkoppling som vår Hero och förhoppningsvis klarar den som Hero att avfrosta sig själv i vinter.
Har bara haft min Qlima-pump installerad ett år, men är helnöjd!
 
Snart 5 år för min första pump. Funkar fortfarande bra, men tycker innerdelen börjat låta lite mer. Kanske går det att byta lager? Min andra pump, som sitter i källaren har jag nog haft i 4 år ungefär? Låter nog också lite mera än i början. Tyckte båda var väldigt tysta i början. Dock utan att ha haft någon annan pump innan :) Men har reagerat på ett par pumpar av fina märken som setat i restaurang och ett företag. Men de kan ju ha varit ännu mycket äldre och/eller kanske kraftfullare?
 
Hej ni som kan.
Har en qlima. Som funkar bra men går inte att läsa qr koden. Någon som vet? Närtext av etiketten på en Qlima split air conditioner inomhusenhet med specifikationer och serienummer synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eddie king Eddie king skrev:
Hej ni som kan.
Har en qlima. Som funkar bra men går inte att läsa qr koden. Någon som vet?[bild]
Om du menar QR-koden för att få igång WIFI så är det väl något man får klistra dit själv, som hänger med asken till dongeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.