R raindance skrev:
Vad är det för fabrikat/modell?
Midea All Easy Pro Nordic
 
R raindance skrev:
Är den inställd på 15 grader? Vad är det för modell? Hur många m2 är rummet och går det bra med stängd dörr?
Den är inställd på 17 gr, men min gissning är att den försöker hålla 17 i intagsluften och med lågt luftflöde så rinner kallare luft ner på termometern som står under. min kommentar till ljudet är att skalan är logaristisk, så varje ökning med 3 db motsvarar en fördubbling av ljudet. men om jag minns rätt så är grundljudet i en stad på natten typ 30 db, så 20 eller 22 borde vara hanterbart
 
R raindance skrev:
Skulle det fungera att placera luftvärmepumpen (LVP) enligt bild? Min tanke är att den normalt används för värme/kyla i sovrummet. Men även kunna värma hela övervåningen på 90 m2 tillfälligt om det skulle bli något problem med värmesystemet för resten av huset. Det är en korridor utanför sovrumsdörren med dörrar till allrum, två sovrum och badrum.
Placerar du den så kommer inte så mycket av värmen/kylan nå ut i korridoren utanför och absolut väldigt lite i de intilliggande rummen. Blir inte så effektivt, men visst lär det funka i krig typ. Kanske sätta pumpen utanför sovrummet så att den kan spruta in i sovrummet istället vid behov? Ofta har innedelarna ställbart luftflöde som kan vinklas något åt sidorna.
 
K kurlakarl skrev:
Placerar du den så kommer inte så mycket av värmen/kylan nå ut i korridoren utanför och absolut väldigt lite i de intilliggande rummen. Blir inte så effektivt, men visst lär det funka i krig typ. Kanske sätta pumpen utanför sovrummet så att den kan spruta in i sovrummet istället vid behov? Ofta har innedelarna ställbart luftflöde som kan vinklas något åt sidorna.
OK Jag vill att både värme och kyla ska fungera även med stängd dörr. Får fundera vidare på bästa placering. Installationen blir om tre veckor.

Vidare har jag noterat att de ökat minsta effekt för Fujitsu 09 KM Slim från 500 W till 900 W. 500 W var följaktligen felaktigt.

Jag köpte en PANASONIC CU/CS-CZ25WKE för 8495 kr på rea. Den har en minsta effekt på 850 W. Får se hur det fungerar i sovrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.