S Simpsson skrev:
före efter bild vardagsrum nedanvåning..
dock lite blandning på möblering vid olika tillfälle..
Tack för att du delat med dig av dessa bilder! Snyggt jobbat!
 
Magnus E K
Ha ha, jag kollade på bilderna och tänkte vad sjutton, påkostad ombyggnad och sen en gammal tjocktv? Först därefter upptäckte jag att tråden är nästan ett decennium gammal.

Kanske forumet borde ha en funktion för att bättre markera att något är (riktigt) gammalt. Typ annan bakgrundsfärg, bilder automatiskt i svartvitt eller liknande?
 
  • Gilla
Uldis
  • Laddar…
Fan vad najs har du gjort! Jag vill också göra så men känner mig noll kunnig och vill inte betala jätte mycket heller för att få det fint och bra! Vinden ser så här ut och undrar om jag behöver byta takstolarna eller går bra att bara lägga upp väggar?
 
  • Oinredd vind med exponerade takstolar, en pelare och fönster som släpper in ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Apprentice Apprentice skrev:
Även utan att ändra på takstolskonstruktionen kan man ju ha nytta av att inreda denna typ av vind. Extra förvaringsutrymme, gästrum, mysrum osv...
Precis vad jag tänkte!
Förråd kan man ju inte få för mycket av.
På vår vind har vi ungefär 70 kvm mellan gavelväggar och stödben, varav ca 20 kvm är ett enkelt gästrum och 50 kvm förråd.
Förrådet innehåller allt det som kanske egentligen skulle slängas: Gamla böcker, grammofonskivor, båt-tillbehör, barnleksaker, modellbåtar och -flyg mm, mm.
Och vi har trappan utvändig, mest för att slippa påminnas om eländet :cool:
 
Tara-w Tara-w skrev:
Fan vad najs har du gjort! Jag vill också göra så men känner mig noll kunnig och vill inte betala jätte mycket heller för att få det fint och bra! Vinden ser så här ut och undrar om jag behöver byta takstolarna eller går bra att bara lägga upp väggar?
Hur högt är det till balkarna?
 
vilken lutning har du på taket ?
mvh felix
S Simpsson skrev:
då skall vi se om det fastnar några bilder...
Jag gav nog sken om att jag hade inrett vinden...men det är pågående och skall just börja gipsa.
en "före" bild med fackverkstolar och en bild på hur det ser ut idag
 
B olha00 skrev:
Försök gärna med bilderna, håller på med ngt liknande och behöver inspiration :)
vilken taklutning har du p taket?
mvh felix
S Simpsson skrev:
Hej!
Absolut! Jag har just inrett nått liknande.
27graders taklutning och fackverkstakstolar.
Fick givetvis bygga om takstolarna något så att snedsträvorna försvann.
fick ett förvånandsvärt bra utrymme.
takhöjd landar i mitten på ca 2,05 m....men det funkar bra som tv rum, sovrum etc.
kompletterade dock med en liten kupa.
fick tot 46m2 golvyta.
lyckades inte ladda upp bilder, men skall försöka senare
 
  • Gilla
Chrispy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.