iq term har "nattsänkning" som man kan ha på i upp till 90 dagar för att sedan höja tempen automatiskt-perfekt i en stuga ifall man vet när man kommer dit nästa gång! även om man inte vet det så kan man ha en temphöjning på tex fredag och kommer man inte dit den helgen(fredag) så går tempen ner igen på fredag kväll....sådana finesser tror inte jag "vanliga" elradiatorer har. kabeln mellan givaren och styrboxen är bara en smal modularkabel, samma som till telefon. mellan styrboxen och radiatorerna är det en vanlig nstalationskabel, typ kulo om det inte är ett badrum. där jag monterat iq så har dom varit nöjda iaf. har man gamla radiatorer kan man måla om dom, OBS! använd elementfärg, vanlig vitfärg gulnar av värmen.
 
Alla el-firmor vägrar att åta sig installation av Iq-term ! Jag bor i Hultsfred. dom skyller på mycket at göra, och ber jag att få stå i kö så kommer dom alltid att ha mycket att göra säger dom Något tips hur jag ska gå till väga ?
 
hulingen skrev:
Alla el-firmor vägrar att åta sig installation av Iq-term ! Jag bor i Hultsfred. dom skyller på mycket at göra, och ber jag att få stå i kö så kommer dom alltid att ha mycket att göra säger dom Något tips hur jag ska gå till väga ?
Satsa på en LLVP istället...iaf om du vill sänka förbrukningen.
 
Jag är inte så sugen på LVP, har haft det och föredrar elvärmepaneler. Men att hela tiden gå ovh vrida på rattarna gillar jag inte !
Det är ju inte behagligt att ha varken för hög eller för låg rumstemperatur. Och så mycket enklare att vrida på ett reglage i axelhöjd än att krypa därnere där elementen är.
Hoppas på något mer svar !
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.