Hej allihop!

Tack för att ni tog er tid att svara och diskutera med varandra, själv har jag läst genom allas svar men inte hunnit svara till er. Och att det tog så här löjligt mycket tid av fritiden att kolla rör,bottenventiler 150cc eller 160 cc...var nära att brista ut men dock vet jag ej om det skulle bli i gråt eller i skratt, haha. Gav upp för ett tag sen, bad firman att sköta allt men ändrade vissa möbler. Så som tvättställ som genom firman kostade ca 20 000 vilket fick hjärtat att hoppa över några slag. Men hittade samma tvättställ/skåp och spegel för mer än halva priset av de säljer för tack vare era tips att kolla igenom artikelnr. Samma gäller blandare för tvättstället och dusch - fickpaketpris och sparat 1500kr där med.

Angående våtrumsintyget, enligt gvks hemsida så ligger de på allra topp och bett om det så det får jag i slutet.
Deponi - är precis nyinflyttad i den här staden så för den här gången har jag tänkt låta de göra allt själv och nästa gång om jag ska renovera så kan jag kolla hur de och vad de gör, så kanske jag kan spara lite mer pengar än nu och självklart tar jag med era tips också.
 
Hej,

Tänkte bara ge mina tankar, håller själv på att ta in offerter på mitt lilla 3.8kvm badrum, och har inte fått någon under 100k. Ska iof ha helkaklat, men kanske kan ge lite perspektiv.

Här är senaste, som jag troligtvis kommer att köra med :

Ingår:
Utmontering av befintligt badrum.
Omdragning av rör i slits.
Borttagning av konvektor.
Montering av nya avstängningsventiler i slits.
Montering av slitsbotten med dräneringsrör.
Montering av ny slitslucka.
Dragning av vatten och avlopp samt el till ny placering för tvättmaskin.
Gipsning av 2 stycken väggar samt vid tvättmaskinsnisch.
Sänkning av tak.
Montering av nytt gipstak.
Montering av spotlights med dimmer i badrumstak.
Montering av elgolvvärme.
Inkoppling av badrumsskåp och tvättmaskin.
Gjutning/Flytspackling av golv.
Fuktspärr/Kakling av väggar och golv.
Återmontering av vvs och el.
Provtryckning.
Sophantering/Grovstädning.

Ingår ej:
Kakel, klinkers, blandare, porslin, badrumsinredning.
Pris: 135 000:- inkl.moms
(Vid utnyttjande av ROT-avdrag minskar summan med 30 937:- inkl.moms, 104063:- )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.