N nochl skrev:
Nja, fick tips om ett lokalt företag som pressade plåtar men valde att köra LK rakt igenom på allt så man inte råkar ut för något passformsproblem etc.

Det blev vvsbutiken.nu och 35.5kr styck med 340 plåtar.

/nochl
Vet du vad det lokala tog?
Har runt 350kvm så varje krona jag kan spara är värdefull :)
 
Nej tyvärr. I mitt fall med övervåning och varmt o nybyggt nedervåning med 220mm stenull i mellanbjälklag så tycker jag att det är lite overkill med alla dessa plåtar etc. Det hade nog funkat tillräckligt bra med bara slang direkt på isoleringen som klamras fast i bjälkarna eller nåt. Så det går säkert att lägga golvvärme billigt om man tar lite genvägar.
 
Plåtarna är ju mest för arr sprida ut värmen till övergolvet så det inte känns randigt
 
I
I Ingolainen skrev:
Jag köpte dessa: [länk]
Var dom billigaste jag hittade då och har inget att klaga på kvalitetsmässigt.
Har ca 100 plåtar kvar du kan få köpa billigt. Men du kanske ska köra 20mm slang?
Ja det vet jag inte riktigt...
Är det dumt att blanda?
 
I
nino nino skrev:
Ja det vet jag inte riktigt...
Är det dumt att blanda?
20 och 16 slang? Det går väl att blanda men kan bli drygt att få jämn värme då kanske. Jag har 12 slang i badrummet och 16 i övriga för höjdens skull. Det går på termostat och 12 slangen är i flytspackel så jämn värme är det ändå. Kan bli mycket pill i.o.m olika cc och höjd på 20 och 16 i plåtar. Nog enklast att köra samma storlek på allt
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Plåtarna är ju mest för arr sprida ut värmen till övergolvet så det inte känns randigt
Tvivlar på att man känner något överhuvudtaget med så låg framledningstemperatur och 25mm trägolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.