...som sagt var. :D
Nu kan du sova lugnt! :)
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Puh ja jag känner mig lättad.
Tack så hjärtligt igen, alla snälla och kunniga människor :)
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Nu var det här ju inte asbest, men om det är det man river i rekommenderar jag en halvmask med rätt filter istället för vanliga munskydd. De enkla engångsmunskydden är mer eller mindre som att hålla handflatan för munnen - inte särskilt effektivt.
 
Som sagt om det nu dammade så att du fick besvär i luftvägarna så rekomenderar jag att du skaffar en halvmask eller annat skydd, inför fortsatt arbete. Rivningsdamm skall man överhuvudtaget ha respekt för.
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Hallå
ja jag är igång o river i både det ena och det andra. Ibland använder jag typ damm-skydd men de är rätt dåliga så jag undrar vad ni menar med halvmask?
Jag skulle gärna köpa in nåt bra att ha framöver.
Men så är det också storlek som faktiskt fallerar. jag har ganska litet ansikte och alla masker sitter liksom lite halv-dant och immar på glasögon eller är helt öppna nertill.
Tips?
 
Mikael_L
Jag har en sån här halvmask från Jula:
910437_b.jpg
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=910437

Billig, har du generellt problem med ansiktsmasker (pga huvudform och glasögon osv) så kan du kanske inte välja en billig. För en billig som denna har dom kanske inte lagt ner alltför mycket utvecklingskostnad på för att få den att passa alla.
Du bör nog försöka få prova den i butiken. Provandas forcerat också för att kolla om brillorna immar igen.

När jag använder min mask tillsammans med heltäckande skyddsglasögon som sitter med gummiband bakom nacken -typ, så immar glasögonen igen.

Jag antar att man som vanligt får vad man betalar för.
 
Hej
Tack den där halvmasken från Jula ser bra ut. Tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.