Hej
Har en ganska ny skruvdragare från Jula/Meec. Vet ej vart kvitto/garanti är.
Batteriet är slut och går inte att få tag på.
De har ändrat till nya andra laddare och batterier. Så nu har jag flera meec verktyg som inte går att använda.
Vart hittar man dessa batterier?
 
  • Närbild på slitet, svart batteri med röd detalj och ventileringsöppningar. Text "Galaxy S23 Ultra" synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett batteri av märket MEEC TOOLS, 18 V, 2,0 Ah med varningssymboler och tillverkningsinformation, fotograferat med en Galaxy S23 Ultra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkar finnas ett fåtal kvar i några varuhus. Artikelnumret stämmer. Kan tydligen bara köpas just där.
Skärmdump av produktsida, Jula.se, batteri, pris, recensioner, köpinfo, tillgänglighet i varuhus, batteriindikator, Meec Tools.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Helene Jarno
  • Laddar…
Helene Jarno Helene Jarno skrev:
Vet ej vart kvitto/garanti är.
Har du använt julaklubb när du köpte finns kvittot digitalt att hämta.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Har själv råkat ut för detta, dock bara en skruvdragare. Fysisk utformning och kontakterna är nu ändrade på batteriet och passar ej de äldre maskinerna.
Tror inte där är så mycket att göra än att köpa nya maskiner tyvärr.
 
D Dilato skrev:
Finns ju större och bättre.
[länk]

Sedan kan du ju roa dig med att reparera batteriet du har, att byta cellerna är normalt inte svårt.
Satsa på dessa och köp något mer än du normalt behöver.
 
E etompau skrev:
Har själv råkat ut för detta, dock bara en skruvdragare. Fysisk utformning och kontakterna är nu ändrade på batteriet och passar ej de äldre maskinerna.
Tror inte där är så mycket att göra än att köpa nya maskiner tyvärr.
Så detta om dom batterier jag länkade till är inte sant alltså?

Batterierna har kapacitet på 4,0 Ah vardera och är anpassade för att driva alla verktyg och trädgårdsmaskiner från Meec Tools Multiseries.

Texten från originalbatteriet:
Detta litiumjonbatteri är anpassat för att driva alla 18 V elverktyg och trädgårdsmaskiner från Meec Tools Multiseries.
 
  • Gilla
Helene Jarno
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Så detta om dom batterier jag länkade till är inte sant alltså?

Batterierna har kapacitet på 4,0 Ah vardera och är anpassade för att driva alla verktyg och trädgårdsmaskiner från Meec Tools Multiseries.
Spontant ser batterikontakterna på paketet identiska ut, så ev. har Helen den nya typen av maskiner och då borde de länkade batteripaketen passa.
Vet ej hur mycket hon har kollat upp tillgång/typ av ersättningsbatterier.

Jag har köpt två röda meec-dragare, mellan inköpen gick det kanske 4-5 år och under denna tid ändrades utformningen av batteripaketen. Vi var i kontakt med Julas kundtjänst då vi behövde nytt batteri till den först inköpta dragaren, ingen framgång där tyvärr.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Verkar finnas ett fåtal kvar i några varuhus. Artikelnumret stämmer. Kan tydligen bara köpas just där.
[bild]
kan du se vilka varuhus?
 
D Dilato skrev:
Har du använt julaklubb när du köpte finns kvittot digitalt att hämta.
de hittade inte kvittot när jag var till jula förut
 
D Dilato skrev:
Så detta om dom batterier jag länkade till är inte sant alltså?

Batterierna har kapacitet på 4,0 Ah vardera och är anpassade för att driva alla verktyg och trädgårdsmaskiner från Meec Tools Multiseries.

Texten från originalbatteriet:
Detta litiumjonbatteri är anpassat för att driva alla 18 V elverktyg och trädgårdsmaskiner från Meec Tools Multiseries.
de nya batterierna ser annorlunda ut, passar inte
 
D Dilato skrev:
Så detta om dom batterier jag länkade till är inte sant alltså?

Batterierna har kapacitet på 4,0 Ah vardera och är anpassade för att driva alla verktyg och trädgårdsmaskiner från Meec Tools Multiseries.

Texten från originalbatteriet:
Detta litiumjonbatteri är anpassat för att driva alla 18 V elverktyg och trädgårdsmaskiner från Meec Tools Multiseries.
precis stämmer, de har ändrat dem
 
Fairlane
Helene Jarno Helene Jarno skrev:
kan du se vilka varuhus?
Gå in på Jula.se och sök på 009512 (numret på undersidan av batteriet). Lite längre ner på sidan står det att de finns i 9 butiker och där kan du klicka på "välj varuhus" då ser du var det finns.
 
  • Gilla
Helene Jarno och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Finns ju större och bättre.
[länk]

Sedan kan du ju roa dig med att reparera batteriet du har, att byta cellerna är normalt inte svårt.
Fairlane Fairlane skrev:
Gå in på Jula.se och sök på 009512 (numret på undersidan av batteriet). Lite längre ner på sidan står det att de finns i 9 butiker och där kan du klicka på "välj varuhus" då ser du var det finns.
Åh tack, ska göra det.
 
Helene Jarno Helene Jarno skrev:
Åh tack, ska göra det.
Var jätte långt bort där de fanns
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.