Jag började också fundera över sprayfärgerna och svetsningen. Hur ser ventilationen ut i lokalen? Är den väl ventilerad och på någon sätt sammankopplad med ventilationen för för resten av huset?
Tänker både på er och andra hyresgästers trevnad och hälsa. Svets räknas väl dessutom som heta arbeten och kan medföra en del krav. Om det sedan bara är för hobbyverksamhet kanske det är mildare krav men ni sysslar ändå med detta i samma byggnad som andra människor vistas.
Svetsar ni med MIG, TIG eller pinne? Kör själv lite pinne hemma i garaget och det ryker rätt friskt. Mindre arbeten kör jag inne i garaget men då med porten och sidodörren helt öppna för korsdrag.
 
Vi har satt in en kanalfläkt på frånluftskanalen, den går ut direkt på gatan. Kanalfläkten är ihopkopplad med vent-rör som går går uppe i taket. Vid svetshörnan har vi en förlängning som går ner så vi kan justera höjden och positionen över det vi svetsar. Svårt att förklara, det är väll inte det ultimata men det rensar rummet på färglukt på 30-40min, och då har det sprejats en helvägg (25kvm~)

Vi kör med MIG, utan gas alltså
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.