Jag kör räcke i 45x45 och ca 1 meter mellan, ser inget hämg/vrid. Grannen kör samma dimension men har ca 1, 5 mellan och där hänger det.
Skulle alltså rekommendera en stående 45x45 (lr liknande) mellan varje stolpe för säkerhets skull...
 
Då blir det stolpar mellan dom andra. Tror jag kör på samma storlek som dom andra, tycker det blir snyggast. Ställer dom på trallen och skruvar fast.
 
Har lagt klart trallen nu och börjat lite med räcket. Blev extra stolpar som jg satte på trallen och skruvadr fast.

Valde att sätta ribborna i räcket med samma mellanrum som dom är breda.
Kändes först glest men tror det blir bra sen när allt är uppe. Är ju ingen insyndskydd jag bygger.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Andreas Blomkvist och 1 till
  • Laddar…
Ska du ha någon överliggare?

Jag är också mitt inne i bygget, blev liggande räcke för mig också. Imorgon ska jag lära mig fräsa köpt saker idag. Blir till att fräsa en 45*145 som ska ligga som överliggare. Måste ha en plan yta att ställa ölen på ;)
 
Jag ska ha en överliggare, köpte en färdig. Här är en bild där man ser den.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjar annars bli lite små klar. Det som är kvar är bla det man ser på bilden till vänster. Och det är ett tak över trappan ner till källaren.

Sen ska även en trappa byggas upp till balkongen. Kommer mer bilder om några dagar. Är inte hemma nu.
 
Redigerat:
Klar nu med själva altan delen, ska på en överliggare bara vid det högre räcket och även vid källartrappan.

Sen ska vi senare bygga en trappa upp till balkongen. Och ett tak över källardörren.

Sen är planen att kanske nästa år glasa in balkongen. Glasen finns redan då den var inglasad. Men förra ägaren monterade ner dom. Men som tur är är allt sparat.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.