el_richard skrev:
600.000 i vinst på ett år, vart det.

Sitter arbetstagarna sen på lådan ett tag och har lite uppsägningstid så går det snabbt åt andra hållet.. Det måste ju finnas marginaler...
 
Kan bara konstatera efter mina år i branschen att det är otroligt stor skillnad på slutpriset om det är gjort på löpande jämfört med ett anbud. Gäller det så stora installationer som i denna tråden är det tjänstefel av kunden att låta elis jobba på löpande. (jag vet att en kund inte kan förväntas känna till detta) men så är det. Om man däremot tänker sig löpandejobb på 2-8 timmar då behöver man betydligt bättre täckning. Man kan konstatera att installationsbranschen behöver tänka om.

OT är 600 000 i vinst för Rickards firma "lagom" jämfört med övrigt näringsliv?

/ME
 
En mer rimlig GNP hadde varit en bra grund till en sundare marknad som helhet. Naturligtvis sticker det i ögonen på vanliga svensson när de hör talas om att "deras" el-firma fick 50-80% rabatt på matrialet från grossisten och de tror att ordinarie grossistpris ligger under vad de kan hitta liknande prylar för på bauhaus eller så. Att det i själva verket var 50% på en prislista som i mycket saknar verklighetsförankring, de vet de ju inte utan tror ju då att firmorna gör jättevinster på matrialet
 
Rickard har ju räknat högt för hur duktig han och hans anställda än är så går det lite tid till backjobb, garantier osv. Sen lär det väl ändå gå någon timme till utbildning.... Sen är även elektriker sjuka ibland
 
3000 kr i vinst per vecka och anställd känns väll inte orimligt??

Privat personer får i alla fall av mig hyggliga priser.

Företag dom tar man bättre betalt av...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.