Hamnat i fel tråd? Eller läser jag slarvigt? Att det är nya DCL uttag som är tröga att få i kontakter i är det livsfarligt? Ser inte att TS har skrivit att elfirman har gjort stickproppen vilket är det jag ser som mest fel här då man ser enkelissolerade trådar.
 
E
snuttjulle snuttjulle skrev:
Hamnat i fel tråd? Eller läser jag slarvigt? Att det är nya DCL uttag som är tröga att få i kontakter i är det livsfarligt? Ser inte att TS har skrivit att elfirman har gjort stickproppen vilket är det jag ser som mest fel här då man ser enkelissolerade trådar.
Fel uppfattat.
El firman har installerat uttagen och trådskapare stickproppen. Då det är helt nygjort och aldrig har fungerat är det på sin plats med ett samtal till elfirman. Men först kan man ju kolla upp så de har sina papper i ordning.
 
Förklara då vad som är livsfarligt att det inte går att använda de nya DCL uttagen som gör att man måste börja med att kolla om de har behörighet? Kan ju bara vara så att det är en dålig kvalitet på dessa.
 
E El-Löken66 skrev:
Du kan kolla upp ifall firman finns i myndigheternas register först. Detta har potential att vara livsfarligt!

Men han ska egentligen ha chansen att åtgärda.

Vilka mer arbeten har de utfört där?
Bara det. Bytt kontakterna. Det dåliga med dom som sitter på väggarna är ju at jag måste borra hål för att hänga lampor. Sa det till Diös som jag hyr av. Dom bad mig bara borra hål. Upplever detta otroligt struligt, känns som att dom gamla kontakterna plus uttagen var bättre. Dom sa att pga ledningar som går ovanför taket så kunde dom inte göra fler sånna som sitter på taket.
 
E
Chic0 Chic0 skrev:
Bara det. Bytt kontakterna. Det dåliga med dom som sitter på väggarna är ju at jag måste borra hål för att hänga lampor. Sa det till Diös som jag hyr av. Dom bad mig bara borra hål. Upplever detta otroligt struligt, känns som att dom gamla kontakterna plus uttagen var bättre. Dom sa att pga ledningar som går ovanför taket så kunde dom inte göra fler sånna som sitter på taket.
Vänta lite nu.. Du skriver DiöS, detta tolkar jag som en hyresvärd i Östersund.

Då ligger det på DiöS att ordna detta, du bara brukar.
 
Jag lyckades få i DCL kontakten med den med den lilla plast klubban som finns i paketet.:crysmile:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.