Ja, det har spruckit lite här och där, och går jag runt och letar/tittar så ser jag det till och med. Mest har det spruckit mot ytteväggar.

Taklister var tillval för oss. Troode det faktiskt skulle vara dyrare att ha målarna att spackla och skära tapeterna i jämförelse med att bara smälla upp lister över. Det går ju fort i ett tak också, inga dörrar att ta hänsyn till.

De flesta sprickor är mycket fina, de påminner om krackeleringar på porslin, jag tror att det helt enkelt kan räcka med att måla över alternativt lägga lite latex och sen måla över om det skulle störa mig. (vilket det inte gör - och jag är känd för att vara petig i bekantskapskretsen:p )

Kanske blir det så att man fixar till detta när man målar eller tapetserar om.

/fredrik
 
kalman,
ursäkta att jag inte svarat tidigare.
Vi har valt att ha små rutiga tapeter i köket (grått och vitt) och har även gråvitt i andra rum.
Jag vill inte ha vitt då jag tycker det blir rätt sterilt..
Däremot har jag starka färger på möbler, mattor och gardiner.
Våra snickerier har vi målat med vit färg bruten med 2% grön umbra. Det blir inte grönt utan grått. Vet ej vilket NCS-nummer det motsvarar men det går inte åt gult.
jag kan hålla med att listerna blir lite dammiga, särskilt i köket, men jag bryr mig inte så mycket. Våra golvlister är ca 18 cm höga och övriga foder ca 12 cm.
Har ni ett nybyggt hus i gammal stil?
Det kan vara bra att välja snickerier i samma stil som själva huset
 
Hej Harrieth! Lite som vi har tänkt då, att inredningen (mattor, gardiner) i sej sen får vara lite mer färgstark. Mycket billigare sätt att förändra ett rum än att renovera igen när man tröttnat på färgerna :)!
Ja, huset är nybyggt - men av 'gammal stil'. Avataren föreställer huset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.