R
T trojlee skrev:
Nåhon som hittt denna tätlist? Behöver till min tröskel på ytterdörren
Nej. då tätningslisten bör sitta i dörrbladet i underkant för sätter man den i tröskeln så håller det inte då alla går på tröskeln..
 
R Rejäl skrev:
Nej. då tätningslisten bör sitta i dörrbladet i underkant för sätter man den i tröskeln så håller det inte då alla går på tröskeln..
På mitt dörrblad är det ingen list i nederkant utan likt på bilden ovan där den vita listen är så.flexar den yttersta delen mot sörren och tätar...men finns inte dessa att köpa nya?
 
R
T trojlee skrev:
På mitt dörrblad är det ingen list i nederkant utan likt på bilden ovan där den vita listen är så.flexar den yttersta delen mot sörren och tätar...men finns inte dessa att köpa nya?
Jag har aldrig sett dessa innan bilderna här har googlat en del men inte hittat.
Gummilister som sitter ovanpå tröskeln är ingett som används…
 
R Rejäl skrev:
Jag har aldrig sett dessa innan bilderna här har googlat en del men inte hittat.
Gummilister som sitter ovanpå tröskeln är ingett som används…
Kanske inte används idag men vi är många som har denna list. Den är nedsänkt och räflad för att trampas på. Kanten mot dörren sticker ut och flexar mot dörren. Jag har precis samma på min dörr som blivit gammal och hård och inte flexar och tätar längre. Verkar inte gå att hitta längre då man som du säger inte gör så idag.
 
S Smeden57 skrev:
Kanske inte används idag men vi är många som har denna list. Den är nedsänkt och räflad för att trampas på. Kanten mot dörren sticker ut och flexar mot dörren. Jag har precis samma på min dörr som blivit gammal och hård och inte flexar och tätar längre. Verkar inte gå att hitta längre då man som du säger inte gör så idag.
Vit dörr med fönster, grön vägg, snö, krukväxt, sopborste, snöskyffel och sparkcykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som vet vad jag har för märke på denna dörr?(är 10-14år gammal)
Tänker att tillverkarna måste sitta på dessa lister som tillbehör, känns ju konstigt annars. Även om man gått över till en annan konstruktion idag.
 
R
T trojlee skrev:
[bild]
Någon som vet vad jag har för märke på denna dörr?(är 10-14år gammal)
Tänker att tillverkarna måste sitta på dessa lister som tillbehör, känns ju konstigt annars. Även om man gått över till en annan konstruktion idag.
Står det inte i dörrbladet vid gångjärnen eller motsatt sida någon typ av typskylt?
 
Har kollat men inte hittat någon. Minnet är oftast bra men denna gång kom jag inte ihåg tillverkare....men vill minnas att det var npgon av dom större dörrtilverkarna då dörren var relativt dyr då🤓
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.