kimmo_thn skrev:
Men jag tänker nog annorlunda..

Badrum = håller i 20år ? jag köper kvalites krokar i material som håller för badrums miljö. Dessa är snygga och passar badrummets design.

Behöver man ta loss dessa? Samma gäller nog det mesta i badrummet.. Blir bara tråkiga märken från allt det gamla när man ska byta ut det
Ja så tänkte nog de flesta som skruvat upp saker inne i sina badrum men sen stått där med massa fula hål när de velat ha annan design eller saker som gått sönder.
Märken blir det inte av knådepoxin.
 
Väcker tråden för en fråga. Har limmat krokar och toarullshållare i metall med Loctites knådepoxy. Sitter som berget på grejorna, men ett par, tre prylar har ramlat ner eftersom limmet inte fäst på kaklet ordentligt. Ändå har jag gjort samma grundarbete/rengöring. Är det nån som har förslag till förklaring?

/GS
 
Jag har precis samma problem som Gamle Svarten. Toarullshållare i metall limmade med Loctites knådepoxy. Sitter som berget på toarullshållarna, men efter någon månad så släpper det från klinkersplattorna (som har lite grovare yta, ej glansig och hal). Börjar fundera på om jag ska ge upp med knådepoxy och testa något annat när epoxyn jag har hemma tar slut.
 
Vi har Smedbos hängare och toarullshållare som satts med knådepoxy och de sitter fortfarande som berget efter 2 år. Den ena lossade dagen efter att vi satt upp dem men då hade jag varit för snål med "degen". Gjorde om och då blev det klockrent.
 
Använd tec7!
 
Pratade med kakelfirman som sålt epoxin. De rekommenderade rengöring av kaklet med ren T-sprit, inget vatten efter, som får självtorka, före monteringen. Efter att jag gjort så har det hållit. Det är ju ett par månader i alla fall. Får se om det håller i längden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.