KnockOnWood skrev:
Enligt bredbandskollen.se har jag just nu 6,12 Mbit/s upp och 0,77 Mbit/s ner.
Du menar väl tvärt om? :x
 
Har ADSL just nu och för några sek sedan gav den 6,9 Mbit ner och 0,69 Mbit up. För att slösurfa duger detta utan problem. Men jag kan inte börja använda streamingtjänster inom TV/film osv, förutom de som är av "låg kvalitet" och därmed inte kräver så mycket bandbredd. Netflix funkar hyfsat, Canal Digitals hyrtjänst knappt alls.

Allt kommer att gå via bredband i framtiden, så att inte få den tillgången tillgodosedd ser jag som en mycket stor brist och orättvisa.
 
KnockOnWood skrev:
Enligt bredbandskollen.se har jag just nu 6,12 Mbit/s upp och 0,77 Mbit/s ner.
Svarstiden till en server i Malmö är 48 msek.

Skulle ni vara nöjda med detta?
.
Jajamen, just nu är vi endast två i familjen och kör mestadels vanlig surf kombinerat med lite Spotify, PlayTV, och radiosändningar i en "köksmediaspelare", allt körs trådlöst via WLAN. Har en 8Mbit/s kopparlina med VDSL där jag kan beställa högre hastighet (60Mbit/s tjänst, i praktiken vet jag ej) då vi endast har några hundra meter till station med DSLAM.
Ytterligare bandbred nyttjas dock då vi har IPTV, men den påverkar inte vår kapacitet.
Gjorde nu en mätning med 7,07 Mbit/s ner och 0,93 Mbit/s upp, med 52 ms. (du vände nog på dina siffror här)

Och känner inget behov av att göra en uppgradering. Beklämmande att en person som jag som arbetat inom området och även med utveckling av teknik sitter och är nöjd, man ska ju alltid driva på behovet istället.;)
 
mycke_nu skrev:
Du menar väl tvärt om? :x
Självklart!

Skulle bara kolla om ni var uppmärksamma :D
 
Jag bor i skogen 3 mil från större stad. Har inget hopp alls om något annat än radioburet Internet. Jag räknar tom med att behöva flytta pga detta.
Nu har jag Net1 (långt och inte fri sikt) som ger ca 1 Mbit/s för lite drygt 400kr/mån. Alternativen är telefonmodem 0.05 Mbit/s och Telia 2G ca 0.1 Mbit/s.
 
Måste bara passa på att göra de flesta andra avundsjuka =) Snart flyttar vi till vårt tidigare fritidshus, 30 km från tätorten i kommunen. Där har vi 50/10 fiber (2000:- i anslutningsavgift som inkl allt jobb!) och detta är verkligen mitt på landet. Tack kommunen!

norrbottenstorpet>> Hoppas det ordnar sig, om du ligger på kommunen borde det gå att hitta någon lösning tycker man...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.