Ingenjören skrev:
Gillar inte heller bilden på limträupplaget....
Hoppas verkligen det finns en annan dold infästning ock att detta "upplag" inte ska ta någon stor last.

/Ingenjören
Fler än jag som funderade över denna konstruktion, alltså...:)
Kanske är det tänkt att limträ´n som hänger i luften bara ska vara som dekoration?
Verkar vara samma lösning på fler än ett ställe...
Se bild:
IMG_3284.JPG
 
J
DeEss skrev:
Fler än jag som funderade över denna konstruktion, alltså...:)
Kanske är det tänkt att limträ´n som hänger i luften bara ska vara som dekoration?
Verkar vara samma lösning på fler än ett ställe...
Se bild:
[bild]
Shit det där skulle inte jag vilja ha ha på mitt hus.

Sedan måste jag säga att panel ser ut som den är gjord utav några riktiga klåpare, har du godkänt det?

Vad säger bolaget som är ansvariga om detta?
 
Redigerat av moderator:
Trist, verkligen trist.
Stå på dig och hävda din rätt som kund.

Hoppas det löser sig!
 
De har inte velat säga något överhuvudtaget, än så länge. De vill kalla in en besiktningsman för vidare bedömning. Vi trodde de höll "koll" på sina snickare och ställde krav på ett gott utfört arbete. Det var därför vi valde en stor, känd byggentreprenör med totalentreprenad. Jag trodde att vi skulle slippa ta konfrontationen med snickaren nu. Det verkar vara vi mot snickaren och BE. Just nu verkar inte totalentreprenad vara värt den extra kostnaden som en falsk trygghet när man bygger hus. Akta er alla som går i byggtankar!!
 
B
förlåt för mitt förra inlägg men du när du skickat in mer bilder.
så tycker jag att byggföretaget har en storbakläxa.
det ser skit ut. hade förstått panelen. men allt annat ser galet ut också.
hade jag velat haft samma resultat hade jag sagt till några ungar snickra ihop mitt hus.
byggarna verkar inte ha någon som helst kunskap.
säkert någon ny firma. med folk som bara skruvat gips innan.
tråkigt att du fick en sådan dålig firma.
 
Man kunde ha önskat att det gällde en ny firma, men så är det inte. Vi valde byggföretag med omsorg. Tänkte på att de riktigt stora firmorna också bara anlitar snickare som kan sin sak. Vi bor dessutom i en storstadsregion där det byggs MÅNGA hus av "vårt" byggföretag. Vi försäkrade oss om att de skulle välja en bra snickare till vårt hus - trodde vi!! Eftersom de inte ännu velat uttala sig om saken ang. vår panel, närmare bestämt inte ett ord, (de har också fått vårt "fotoalbum" att titta på). Det är i varje fall inte Willa Nordic som bygger, de ska inte behöva ta skulden för detta usla jobbet.
 
mirakelasta skrev:
Vet inte riktigt vad som är fackmannamässigt på en fasad, att det inte läcker in?
Detta är en vanlig missuppfattning, dvs att fackmannamässighet endast är kopplat till funktion och att utseende och kvalitet är något man måste göra upp om separat. Enligt rättsfall kopplade till reklamation enligt KTL kan man som kund förvänta sig en ganska hög nivå på utförandet även vad gäller finish och utseende. KTL är tvingande, så i princip kan inte ens firman förhandla sig till lättnader om de minskar priset, utan tjänsten ska utföras med samma "fackmannamässighet" oavsett pris.
 
Tack för det uttalandet. Vi kommer att ta med allt som sagts här inför det möte som ska hållas vid vårt hus nu på fredag samt lämna en skriftlig reklamation. Eftersom snickaren är både sur (nu) och hävdar att jobbet är minsann korrekt utfört, kan kanske alla era kommentarer få honom att inse sina begränsningar. Även byggföretaget borde ju inse detta faktum.
 
Jätte tråkigt för er med er fasad som ni säkert får betala en massa extra för att få så som ni ville. Är huset ett lösvirke eller är det Prefab så man har missat på husfabriken? Känns som man inte har kol på infästningen för att ta upp lasten för balken? Trasiga pannor borde dom ju fixat med en gång när dom la ut dom. Hoppas att det löser sig för er med alla dessa problem vad säger eran kvalitetsansvarig har han varit ute vid bygget? Lycka till och hoppas ni blir nöjda till slut med huset men det är ju en jätte tråkig start för er.
 
Jan-Å skrev:
Har precis panelat vårt garage, det är inte så där helt enkelt att få det perfekt i hörnen men man döljer ju det med knutbrädor vanligtvis, ska Ni inte ha det? Om skillnaden är så stor att det blir fult trots knutbrädor har man passerat gränsen tycker jag. Fönster däremot är ju ett så pass kort avstånd att man faktiskt borde få till det så pass att det inte syns nån skillnad. Sen vad som är fackmannamässigt är väl inte exakt definierat,om det är en fackman som gjort det är det iofs fackmannamässigt gjort, uppenbarligen tycker Er snickare att han gjort som man ska eller i alla fall som man brukar.
Mm, om det ändå alltid vore så väl... :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.