Agorazo skrev:
Någon som provat borrsliparen som de säljer denna veckan?
Citerar mig själv från inlägg #629:

1. Verkar fungera helt OK. Slipade snabbt upp alla mina borr i borrkassetten utan några konstigheter. Hur skärpan sen håller får framtiden utvisa.
Nu fick jag tag på träsnidarsatsen! Kan meddela att det går att ringa Lidl centralt och de kan se lagerstatus för de olika butikerna...men det stämmer uppenbarligen inte eftersom "min" butik hade satsen i morse men defacto inte när jag var där igår eller runt kl 12 idag. Jag fick åka på vinst och förlust till näst närmaste butiken och där fanns det ett helt gäng!

Satsen verkar OK, dvs prisvärd, som joegge skrev igår. Några av stämjärnen är jag inte helt säker på vad de har för direkt användningsområde men jag är övertygad om att jag kommer hitta något framöver! (y)

Nu har jag shoppat klart, åtminstone för denna veckas Lidlverktygserbjudanden!
 
Sicken skit!!

Förbjud Lidl att sälja denna dynga NU !

Går ej att använda borren. Hur kan man sitta och köpa in detta från Kina och sedan kränga det ??

Lidl snälla, håll er till mat.

IMG_1511.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1512.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1515.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1513.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1516.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad hade du väntat dig för knappt 40 kr? ETT forsterborr av hyfsad kvalité kostar väl det dubbla...

Sen kan jag absolut hålla med dig, idiotiskt att skeppa skräp runt halva jorden men så länge vi köper och alla i kedjan gör lite avans så kommer det fortsätta...
 
Det _kan_ vara de risigaste borr jag sett. Någonsin. :)
 
  • Gilla
Braf och 2 till
  • Laddar…
Mer skit....hur blir det bra resultat när man kan "vobbla" borret fram och tillbaka i jiggen?
Alla håll för stt styra borren är 100% plastic.
Slipat ett borr ( 9mm ) och snart är sliptrissan avverkad , tur att det fanns med två till så att jag kan slipa eller rättare sagt omforma tre borr i alla fall (ironi) sedan kan slipjiggen slängas då inga sliptrissor finns att köpa lösa . Stoppa försäljningen eller i alla fall köp inte skiten!


IMG_1517.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1519.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1520.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1518.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1521.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Nä nu skall jag testa mitt "fina" träsnidarset det också från Lidl.
Men vänta nu lite ......det finns ju ingen egg....Kineserna hade kanske brådis .
Varning Varning Köp inte , rena skiten det också!! Går inte att använda.

Men handtagen och asken de ligger i är ju fina !


IMG_1527.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1528.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1530.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1531.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • IMG_1529.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Tjaaa vad gäller dom där så tycker jag att frågan är inte om eggen är bra från fabrik, frågan är om man kan få till en fin egg och om stålet håller eggen bra, eller om det är skitstål.
 
Mikael_L
Om dom släpper ut varorna i det där skicket från fabriken så tror jag inte att man ska hoppas att dom har valt någon bra stålkvalitet ... :confused:
 
Hmm fråga Lidl om det är bra stål! ;)
Chansen känns lika med noll att det skulle vara bra stål efter erfarenheterna hittills....
Hur har du tänkt att returnera verktygen efter att du slipat/testat verktygen (om de är tillverkade av "skitstål ") ?

Min åsikt är att det är inte ok att sälja verktyg i någon sorts halvfabrikat-tillstånd utan att i alla fall informera om detta.
Om någon tror att det bara är att öppna kartongerna från Lidl och börja använda verktygen så tror de fel.
 
woodrat,

Tycker du inte att priset är tillräcklig vägledning för att kunderna ska kunna dra slutsatsen att det inte är proffskvalité på grejerna? Ett motsvarande träsnidarset i riktigt bra kvalité går säkerligen loss på ett par tusen...om det räcker...

Anar jag en medlem i Festool-sekten...?
 
Paxman skrev:
woodrat,

Tycker du inte att priset är tillräcklig vägledning för att kunderna ska kunna dra slutsatsen att det inte är proffskvalité på grejerna? Ett motsvarande träsnidarset i riktigt bra kvalité går säkerligen loss på ett par tusen...om det räcker...

Anar jag en medlem i Festool-sekten...?

Hej Paxman, ingen Festool-sekt här inte. Gillar att köpa verktyg , speciellt om man kan få BRA verktyg till en rimlig peng eller i alla fall användbara verktyg.
Har köpt andra saker på Lidl som funkat hyfsat, t ex en bandslip, slip typ Dremel m.m. Men idag vart måttet rågat som du kanske anar ! :)

Vidare anser jag som jag sagt tidigare att verktygen, i alla fall hjälpligt, skall kunna användas direkt från förpackning utan att behöva slipas,justeras etc.
 
Redigerat:
Hehe, ja det är ganska uppenbart att du kommer dra dig rejält innan du köper ett verktyg på Lidl igen! Bra verktyg till rimlig peng är ganska ovanliga och det gäller att kunna syna prylarna i sömmarna ordentligt för att ha en chans att avgöra om det är värt ens små pengar.

Skjutmåtten tycker jag är ett bra exempel på att det visst går att köpa billigt som är bra på Lidl. OK, det är inte Mitutoyo (motsvarande Festool-segmentet, och ja jag har ett analogt Mitutoyo som är fantastiskt) men de är inte skräp så som mitt CoTech är.
 
nån som provat spärrnycklarna?
Är dom nått att ha?
 
woodrat skrev:
Hmm fråga Lidl om det är bra stål! ;)
Chansen känns lika med noll att det skulle vara bra stål efter erfarenheterna hittills....
Hur har du tänkt att returnera verktygen efter att du slipat/testat verktygen (om de är tillverkade av "skitstål ") ?
Nä men det är lite som risken man får ta enligt mig, det kräver ju en tids användning innan man kan bilda sig en uppfattning. Hoppas man på en bra egg ur lådan tror jag man blir besviken i denna prisklass. Jag har nu fått intrycket att t.om. stämjärn i högre prisklasser brukar man få vässa, man brukar få betala ganska bra innan man kommer till stämjärn som har rakbladsvassa eggar ur lådan.

Jag köpte nu några gamla men "new in box" GERN stämjärn för 8 euros som jag hittade i en andrahandsaffär och vässte dom enligt Paul Sellers metod (finns på youtube) och de funkar helt bra än så länge så jag är nöjd.

Paul Sellers har även nämt några billiga stämjärn från kedjan Aldi som han säger är bra stål (har haft dom i något år i hans snickeriskola så dom har blivit använda), det första han gjorde med dom var att vässa om dom. Men ja då kan man inte låmna tillbaka dom längre. En kalkylerad risk när man köper billigt. Därför är det i överlag bättre att köpa gammalt och begagnad kvalité i min mening.

Jag chansade och hade riktigt tur med parkside skruvdragaren som är jätteschysst, stiftaren jag köpte funkade acceptabelt också efter jag lärde mig lägga kroppsvikten bakom så åker stiften in hella vägen, bra när jag monterade garderober.


Köpte också ett mitutoyo skjutmått begagnat på ebay för 20 euros med frakt, slängde mitt billiga skjutmått efter jag fick det. Använder inte ens mitt digitala, litar på detta mera.
 
Hur kan ni lägga pengar på denna smörjan? Bra verktyg är ju halva jobbet och när man ser vad skit ni släpar hem blir man ju ledsen bara.
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.