C cpalm skrev:
Inklusive den berömda plasmaskäraren. Spännande att se om marknaden börjar bli mättad snart :rofl:
Många som inte blev sålda i april
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Och startar på måndag, ont på torsdag som brukar vara vanligt :D
 
  • Gilla
M219
  • Laddar…
  • Våt- och torrdammsugare med tillbehör mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
@Smoothie Jämför sugeffekten mot andra. Lidl anger 180 air-watt.
12L, går det att hitta schyssta påsar till den där samt filter?
 
Redigerat:
C Chippe skrev:
@Smoothie Jämför sugeffekten mot andra. Lidl anger 180 air-watt.
Jag tänker att det finns många fler egenskaper, som tillförlitlighet och handhavande och sånt man kanske inte så enkelt kan bedöma på förpackningen? T ex så har vi i dagsläget en billig dammsugare i föreningen som bara startar var femte gång ungefär :)
 
C
@Smoothie 3 års garanti för sådana saker men man kan nog inte förvänta sig så mycket. Sugkraften är dock tillräcklig. Lär vara högljudd som många andra och den verkar ha problem med fint damm från gips och betong som sätter igen filtret. Tror det är extra jobbigt om man kör utan papperspåse men de brukar nog släppa igenom ändå eller sättas igen snabbt och då ska man ha en dammsugare med bra filter. Vissa har funktion där du kan skaka filtret utan att öppna upp men de kostar också mer. Ska man bara ha en simpel dammsugare i garaget duger den fast problem med gips och betong baserat på kommentar på Youtube.
 
Redigerat:
C Chippe skrev:
@Smoothie 3 års garanti för sådana saker men man kan nog inte förvänta sig så mycket. Sugkraften är dock tillräcklig. Lär vara högljudd som många andra och den verkar ha problem med fint damm från gips och betong som sätter igen filtret. Tror det är extra jobbigt om man kör utan papperspåse men de brukar nog släppa igenom ändå eller sättas igen snabbt och då ska man ha en dammsugare med bra filter. Vissa har funktion där du kan skaka filtret utan att öppna upp men de kostar också mer. Ska man bara ha en simpel dammsugare i garaget duger den fast problem med gips och betong baserat på kommentar på Youtube.
Tack! :)
 
C
@Alatan jag hade velat haft ställbar ratt för strömstyrka. 25-120A står det, automatisk trådmatning. Hmm.. vet inte vad de menar men hastigheten vill man ställa in och det kanske sker automatiskt galant. Jag ser bara en ratt.
Duger den?
 
Redigerat:
  • Gilla
Alatan
  • Laddar…
C
C Chippe skrev:
Jag ser bara en ratt.
Enligt manualen ställer man in materialtjocklek med ratten och den väljer då "rätt" ström och trådmatningshastighet. Ingen aning hur bra det funkar...
 
  • Gilla
Chippe
  • Laddar…
Stickan56
C Chippe skrev:
@Alatan jag hade velat haft ställbar ratt för strömstyrka. 25-120A står det, automatisk trådmatning. Hmm.. vet inte vad de menar men hastigheten vill man ställa in och det kanske sker automatiskt galant. Jag ser bara en ratt.
Duger den?
[media]
"Invertersvets med veksvetstråd" har jag aldrig hört talas om.
Om den duger beror ju vad du skall ha den till och hur bra du är på att svetsa.
Anledningen till att dessa maskiner har ett lågt pris är att de har den begränsningen att de bara kan svetsa med flusstråd. Man kan inte lita på skalan för tjocklek utan man måste prova sig fram.
Att du inte kan ställa strömstyrkan är inget konstigt.

Stickan
 
  • Gilla
Chippe
  • Laddar…
Smiter in en fråga ang svets. Om man som jag aldrig svetsat någonsin, men vill kunna svetsa ihop typ 2-3mm plåt eller plattjärn(?) för ”husbehov”, nåt avgassystem osv.
Är det där svetsen jag ska välja? Gissar att jag kommer svetsa max 1-2ggr per år. Säkert mindre.
 
Skall du svetsa så litet blir det ännu svårare med en halvdålig svets.
 
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
G gluecifer skrev:
Smiter in en fråga ang svets. Om man som jag aldrig svetsat någonsin, men vill kunna svetsa ihop typ 2-3mm plåt eller plattjärn(?) för ”husbehov”, nåt avgassystem osv.
Är det där svetsen jag ska välja? Gissar att jag kommer svetsa max 1-2ggr per år. Säkert mindre.
Ja den klarar det. Träna på skrotbitar först
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Jag har en sån. Bonnsvetsar ihop lite saker en eller ett par gånger om året. Funkar perfekt. Blir inte snyggt, men det håller.
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.