En följdfråga: Är "sladden" fast monterad eller sitter den i USB uttaget (möjlighet att förlänga)
 
Tule54 Tule54 skrev:
En följdfråga: Är "sladden" fast monterad eller sitter den i USB uttaget (möjlighet att förlänga)
Av det jag ser på Youtube (sök PKIK 4.3 A1) så verkar ingen ta loss den. Men vad säger @poba53?
 
Lite osäker vad som menas med "sladden" i frågan. Optiska svanhalsen är 106cm. Standard USB micro kabeln är 100cm med kontakt i enheten. Enheten är batteridriven med 4 AA batterier
 
Svanhalsen är fast monterad och går inte att förlänga glömde jag att nämna
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
A Andy78 skrev:
Är det någon som kommer prova batteriladdaren och batteri testaren dom har i veckans reklamblad?
Jag tror att det är den laddaren svärmor har. Osäker, det är en från Lidl iallafall och den har hon använt mycket ett tag när det var strul med bilen så batteriet drogs ut. Den fungerar ypperligt för ändamålet om det är samma. Jag skulle kunnat tänka mig att köpa en, men jag har en Ctek och snabbkoppling i bilen, så behovet finns inte.
 
Batteriladdaren gör sitt jobb men är varken bättre eller billigare än hos andra......

Skulle vara att den ”pulsar” och ska kunna få igång ett helt tomt batteri......
 
Inspektionskameran, jag har en Lidlvariant jag köpte för flera år sen. köpte den bla för att försöka plocka upp en mutter till ett bakljus ur ena innerskärmen på en bil. Misslyckades med att hitta muttern med denna metod. Bad min 7 årige son sticka ner armen och, .. -längre än så hann jag inte innan han hade muttern i handen.
näväl, problemet jag upplever med denna typ är att svanhalsen är stel, man måste liksom vrida precis allt, kamera med display och hela svanhalsen för att kika åt sidan, och sen märker man att det ändå inte visar det man vill se.
Jag har sett ,mycket imponerad, vad läkarnas fiberoptiska svanhalsar kan, finns det ingen billig "kina kopia "på nåt i den vägen ? - där man alltså kan vinkla "ögat" i sidled utan att vrida displayen.
 
H hyggabus skrev:
Inspektionskameran, jag har en Lidlvariant jag köpte för flera år sen. köpte den bla för att försöka plocka upp en mutter till ett bakljus ur ena innerskärmen på en bil. Misslyckades med att hitta muttern med denna metod. Bad min 7 årige son sticka ner armen och, .. -längre än så hann jag inte innan han hade muttern i handen.
näväl, problemet jag upplever med denna typ är att svanhalsen är stel, man måste liksom vrida precis allt, kamera med display och hela svanhalsen för att kika åt sidan, och sen märker man att det ändå inte visar det man vill se.
Jag har sett ,mycket imponerad, vad läkarnas fiberoptiska svanhalsar kan, finns det ingen billig "kina kopia "på nåt i den vägen ? - där man alltså kan vinkla "ögat" i sidled utan att vrida displayen.
Det finns kragar och vinklade speglar man kan sätta på kameran för att kunna vrida eller styra dem. Antingen gör man en hillbilly lösning eller så betalar man vad yrkesmännen gör.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Det finns kragar och vinklade speglar man kan sätta på kameran för att kunna vrida eller styra dem. Antingen gör man en hillbilly lösning eller så betalar man vad yrkesmännen gör.
Du har aldrig provat en sån kamera på nåt riktigt jobb, eller hur ? , och inte heller sett vad läkarnas maskiner levererar?
Jag har provat att leta fladdermöss under huspanel och jag har tittat efter repade cylinderväggar i en motor, och som sagt letat muttrar i innerskärmar.
För dessa uppgifter är det en ganska kass pryl.
 
När vi budat in vårt hus köpte jag filmning av avloppet från en spolfirma, typ 1500kr (jag hade en misstanke pga lukt) jodå. Brott på stammen men filmade också ett markrör från takavrinningen som visade sig vara igentäpp med lera. Det o lite annat resulterade i en (vågad och väl tilltagen) prutning på 500tkr som gick hem. Ganska nöjd med köpet av både hus och kameratjänst

hade kunnat hitta båda felen med hjälp av parksidevarianten. Så kan ju vara vettig pryl att ha
 
”Endoskopkameran” för kr499:- fungerade utmärkt för att se var varmvattenberedaren läckte och uppfyllde därmed mitt direkta behov

Visst skulle man vilja ha mer och bättre men för det priset får man inte mer ;)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Har du provat den något än, till det bruket?

Funkade bra. Använt den för att dra fast bultar (med mutter) och det fungerade. Även använt den för att hjälpa en kompis minska knarret i en trappa, fungerade där med utan problem. Känns rätt bra i handen också.
 
  • Gilla
Mach77777
  • Laddar…
var finns inspektionskameran?
Tittat förgäves i två butiker idag
 
F FDT skrev:
var finns inspektionskameran?
Tittat förgäves i två butiker idag
I Halmstad fanns den. Lime113 har väl rimligtvis sett den i gbgområdet.
 
A
Inte för att vara sån!:) men bör man springa runt i en massa butiker i dagsläget:)
 
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.